10 september 1999

Man doet aangifte van inbraak, maar blijkt zelf ook dief SCHIEDAM -- Donderdagavond omstreeks elf uur hielden medewerkers van een beveiligingsbedrijf op de Schiekade twee mannen aan die even daarvoor hadden ingebroken in een bestelauto.
Uit de auto hadden ze twee pakken met daarin een uitlaat weggenomen. De twee, 22 en 23 jaar oud en afkomstig uit Schiedam, werden overgedragen aan de politie en overgebracht naar het politiebureau. Daar kwam even later de bestuurder van de bestelauto aangifte doen van inbraak in zijn voertuig. Tijdens het onderzoek bleek echter dat aangever zelf ook één van de uitlaten had weggenomen en dus slechts één uitlaat rechtmatig in zijn bezit had. Ook deze man, een 21-jarige Rotterdammer is aangehouden en ingesloten.

Doorrijden na aanrijding met gewonden
SCHIEDAM -- Donderdagavond omstreeks kwart over negen raakten op de Burgemeester van Haarenlaan de 27-jarige bestuurder van een bromfiets en zijn 27-jarige passagiere, beiden uit Schiedam, gewond na een aanrijding.
De twee werden aangereden door de bestuurder van een witte auto, die er vervolgens vandoor ging in de richting van de Parkweg. Een onderzoek in de omgeving leverde geen resultaat op. Het tweetal werd met beenletsel overgebracht naar het Schieland ziekenhuis. De politie stelt een nader onderzoek in en verzoekt getuigen van de aanrijding contact op te nemen met het politiebureau in Schiedam, telefoon 010-27 40205.

Man bedreigt treinpersoneel
SCHIEDAM -- Donderdagavond rond half twaalf kwam bij de politie van het district Schiedam de melding binnen dat spoorwegpersoneel op treinstation Schiedam-Nieuwland aan het vechten was. Politiemensen die ter plekke kwamen, werden op het perron aangesproken door de hoofdcontroleur van de trein richting Vlaardingen, die vertelde dat hij een man had gecontroleerd die geen geldig vervoersbewijs bij zich had. Tijdens de controle werd de man, een 34-jarige inwoner van Almelo, agressief en bedreigde de controleur. De man werd vervolgens aangehouden en overgebracht naar het politiebureau, waar hij werd overgedragen aan personeel van de Spoorwegpolitie, die de zaak verder behandelen.

Winkeldief aangehouden
SCHIEDAM -- Personeel van een supermarkt aan het Broersveld hield donderdagochtend rond half twaalf een 24-jarige man uit Winschoten aan op verdenking van winkeldiefstal.
De man had even tevoren geprobeerd twee flessen drank ter waarde van acht gulden weg te nemen. Hij werd overdragen aan de politie van het district Schiedam en overgebracht naar het politiebureau.

Deel: ' Politiebericht Schiedam '