21 september 1999

Voorkom woninginbraken!
SCHIEDAM -- De politie van het district Schiedam probeert, in samenwerking met de bewoners van Schiedam, te voorkomen dat er woninginbraken gepleegd worden.
Daartoe is medio 1998 een speciaal team, het Woning Inbraken Team opgericht. Het team houdt zich bezig met het opsporen en het doen vervolgen van woninginbrekers.
In de maanden juni, juli en augustus van 1999 werden in Schiedam 71 woninginbraken gepleegd. Daarbij zit een aantal inbraken en insluipingen die eenvoudig voorkomen hadden kunnen worden. Zo is in augustus in maar liefst de helft van de gevallen ingebroken zonder dat daarbij sporen van braak werden achtergelaten. Dat wil zeggen dat de inbreker zich toegang tot de woning heeft verschaft door een openstaand raam of door een deur open te 'flipperen' die niet op het nachtslot zat. In de maanden juni en juli bedroeg dit percentage 30 procent.
Het is daarom raadzaam bij het verlaten van de woning, ook al bent u maar heel even weg, of bij het slapen gaan de voordeur op het nachtslot te doen en alle ramen te sluiten.

Arbeidsongeval
SCHIEDAM -- Maandagavond rond zes uur is tijdens werkzaamheden bij een constructiebedrijf aan de Admiraal Trompstraat een 30-jarige werknemer, afkomstig uit Rotterdam, ernstig gewond geraakt. Door nog onbekende oorzaak kreeg het slachtoffer een stalen plaat op zijn hoofd. Hij werd door de GGD met spoed overgebracht naar het Dijkzigt ziekenhuis in Rotterdam, waar hij in kritieke toestand is opgenomen. Personeel van de Traumaheli verleende assistentie aan de GGD. De arbeidsinspectie stelt een onderzoek in.

Deel: ' Politiebericht Schiedam '