23 september 1999

Politieinzet brandersfeesten
SCHIEDAM -- Woensdagmiddag en -avond surveilleerden politiemensen van het district Schiedam tijdens de Brandersfeesten onder meer op de kermis op de Broersvest.
Even leek het er op dat er een vechtpartij zou ontstaan tussen enkele jongeren, maar de politiemensen wisten de vechtpartij in de kiem te smoren. Er werd extra gecontroleerd op de aanwezigheid van illegale venters. Woensdagavond werden op de Broersvest vier vrouwen, in leeftijd variërend van 14 tot 21 jaar en allen afkomstig uit Rijen, betrapt op illegaal venten. De politie nam bij hen bijna 300 rozen en ruim 90 lichtgevende staafjes in beslag. Tegen de vrouwen wordt proces-verbaal opgemaakt.

Rijden met ongeschikt rijbewijs
SCHIEDAM -- Woensdagmiddag omstreeks vijf uur controleerden politiemensen van het district Schiedam op de Churchillweg een 27-jarige Schiedamse automobilist.
De man bleek te rijden met een rijbewijs dat ongeschikt verklaard was. Een rijbewijs kan ongeschikt verklaard worden, wanneer de houder ervan bijvoorbeeld niet deelneemt aan een hem of haar opgelegde cursus na aanleiding van rijden onder invloed. Het rijbewijs van de Schiedammer werd ingenomen en tegen de man werd proces-verbaal opgemaakt.

Deel: ' Politiebericht Schiedam '