16 september 1999

Man voorgeleid
SCHIEDAM -- Woensdag werd een 26-jarige Schiedammer voorgeleid aan de officier van justitie in Rotterdam.
De man wordt ervan verdacht op dinsdag 31 augustus in de Van Leeuwenhoeckstraat de ruiten van een huis te hebben ingeslagen met een ijzeren pijp. Ook zou hij tijdens de vechtpartij die daarop volgde de eigenaar van het huis hebben bedreigd met de dood. De eigenaar van het huis liep ten gevolge van de vechtpartij een gebroken duim op. De verdachte werd maandagochtend omstreeks zes uur in een woning in de De Wildestraat aangehouden en overgebracht naar het politiebureau in Schiedam. De aanleiding voor het incident is nog onduidelijk.

Spoedtransport
SCHIEDAM -- Woensdagmiddag omstreeks kwart voor twee kwam bij de politie van het district Schiedam de melding binnen dat in de Heinsiusstraat een man onwel was geworden en op straat bleef liggen. Ter plekke troffen politiemensen een 68-jarige Schiedammer aan, die niet meer aanspreekbaar was.
De politiemensen zijn direct begonnen met reanimeren, wat even later werd overgenomen door medewerkers van de GGD. Daarop is de man per spoedtransport overgebracht naar het Schieland ziekenhuis.

Winkeldiefje(s)
SCHIEDAM -- Woensdagmiddag omstreeks half drie hield winkelpersoneel van een warenhuis in winkelcentrum De Nieuwe Passage twee meisjes aan op verdenking van winkeldiefstal, nadat de alarmpoortjes waren afgegaan.
De twee 11-jarige meisjes, beiden afkomstig uit Schiedam, werden overgebracht naar het politiebureau, waar bleek dat één van hen had geprobeerd een sleutelhanger ter waarde van zes gulden weg te nemen. Zij zal worden doorverwezen naar het Bureau Halt. Beide dames werden aan het eind van de middag door hun ouders opgehaald.

Deel: ' Politiebericht Schiedam '