21 februari 2000

Voetganger gewond tijdens oversteken
SCHIEDAM -- Zaterdag vlak voor 12.00 uur stapte een 45-jarige Rotterdammer op de Bm. Knappertlaan uit de bus. Hij stak voor de bus de weg over, maar een 28-jarige automobilist uit Schiedam passeerde net de bus. Hij kon de voetganger niet meer ontwijken. De Rotterdammer viel en hij is met onbekend letsel naar het Schielandziekenhuis gebracht.

Alcoholcontrole
SCHIEDAM -- De politie hield van zaterdag 22.00 uur tot zondag 04.00 uur een alcoholcontrole op de Nieuwe Damlaan. 395 Bestuurders moesten een blaastest ondergaan. Daarvan reden zeven bestuurders onder invloed van alcohol en 1 bestuurder onderging een bloedproef waarbij de uitslag over twee weken bekend is.

Pizzabezorger beroofd
SCHIEDAM -- Zondagavond rond 21.30 uur bedreigden drie mannen op de Loeffstraat een 16-jarige Schiedammer die pizzas rondbracht. Men dreigde met een mes en een busje traangas en eiste de bromfiets van de Schiedammer op. Ook moest hij zijn gsm en portemonnee afgeven. Daarna zijn de daders gevlucht.

Drie verdachten wegens vernieling aangehouden
SCHIEDAM -- De politie arresteerde op de Oranjestraat drie mannen, een 21-jarige Schiedammer, een 25-jarige man uit Rotterdam en een 25-jarige man uit Tilburg. Van een leegstaand pand aan de Hoogstraat gooide men drie ruiten in. Naar aanleiding van een signalement kon de politie drie verdachten in een bestelbus op de Oranjestraat aanhouden. De bestuurder (wie van de drie is op dit moment niet gemuteerd) reed onder invloed van alcohol. Hij blies ruim 1,00 promille. De politie heeft hen voor nader onderzoek ingesloten.

Deel: ' Politiebericht Schiedam '