18 februari 2000

Voetganger aangereden
SCHIEDAM -- Donderdagmiddag omstreeks twaalf uur raakte een 48-jarige Schiedammer gewond na een aanrijding. De man wilde de Broersvest oversteken toen hij werd aangereden door een 42-jarige automobiliste uit Schiedam. De man werd met letsel aan een been overgebracht naar het Schieland ziekenhuis.

Brand
SCHIEDAM -- Donderdagavond omstreeks negen uur brak brand uit in een leegstaand pand aan de Nieuwe Haven. De brandweer kwam ter plaatse om het vuur te blussen. Vanwege de rookontwikkeling is de Nieuwe Haven gedurende 30 minuten gestremd geweest voor alle verkeer.

Inbraak in bedrijfspand
SCHIEDAM /ROTTERDAM -- Tussen woensdagmiddag 17.00 uur en donderdagochtend 8.45 uur is ingebroken in een bedrijfspand aan de Corkstraat. In het pand zijn diverse bedrijfjes gevestigd. Bij vijf bedrijven was ingebroken dan wel geprobeerd in te breken. Bij één bedrijf werd geld en koffie weggenomen.

Twee keer rijden onder invloed
SCHIEDAM -- In de nacht van donderdag op vrijdag omstreeks kwart over één hielden politiemensen van het district Schiedam op de Rotterdamsedijk een 36-jarige man uit Schiedam aan wegens rijden onder invloed (1,20 promille). De man bleek bovendien niet in het bezit van een geldig rijbewijs. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt. Hij moet zich binnenkort voor de politierechter verantwoorden. In de nacht van donderdag op vrijdag omstreeks kwart voor vier werd op rijksweg A20 een 21-jarige man uit Spijkenisse aangehouden wegens rijden onder invloed (0,85 promille). Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt. Hij moet zich binnenkort voor de politierechter verantwoorden.

Deel: ' Politiebericht Schiedam '