9 februari 2000

Drie vermoedelijk illegaal in ons land verblijvende mannen aangehouden SCHIEDAM / ROTTERDAM -- Dinsdagmiddag rond twee uur stelden politiemensen van het district Schiedam samen met medewerkers van de Arbeidsinspectie een onderzoek in een garagebedrijf aan de Breevaart-straat (Spaanse Polder) in. In het bedrijf troffen ze drie mannen aan, die hun identiteit niet konden aantonen. De mannen werden daarop staande gehouden en overgebracht naar het politiebureau, waar een nader onderzoek naar de identiteit van de drie wordt ingesteld. Als blijkt dat de mannen illegaal in ons land verblijven, worden ze uitgezet.

Brand in elektriciteitshuisje
SCHIEDAM -- Dinsdagmiddag rond tien voor twee kwam bij de politie van het district Schiedam de melding binnen van brand in een elektriciteits-huisje aan de Olympiaweg. In het huisje was, vermoedelijk door muizen, kortsluiting ontstaan. Hierdoor kwamen sportpark Harga en omgeving zonder stroom te zitten. De ONS wist dit echter snel te verhelpen.

Diverse inbraken
SCHIEDAM -- Dinsdag deden diverse mensen bij de politie van het district Schiedam aangifte van inbraak. Tussen maandagmiddag 17.00 uur en dinsdagochtend 10.00 uur werd ingebroken in een levensmiddelenwinkel aan het Broersveld. Uit de winkel werd de kassa weggenomen.
Tussen maandag 18.45 uur en dinsdag 07.30 uur werd ingebroken in een winkel aan de Lorentzlaan. Er werd echter niks weggenomen. Ook bij een inbraak in een pizzeria aan het Broersveld werd niks weggenomen. Daar werd ingebroken tussen maandagavond 22.30 uur en dinsdagochtend 10.00 uur.
Bij een inbraak in een woning aan de L. de Colignystraat, in de nacht van maandag op dinsdag tussen 0.30 uur en 08.00 uur werden onder andere een pinpas en betaalkaarten weggenomen.
De politie van het district Schiedam stelt een nader onderzoek in.

Twee jongens aangehouden met gestolen bromfiets, twee medeverdachten melden zich
SCHIEDAM -- Surveillerende politiemensen van het district Schiedam zagen dinsdagmiddag omstreeks tien over vijf in de J. van Stolbergstraat twee jongens lopen met een bromfiets. Bij het zien van de politie gooiden de jongens de bromfiets weg. De jongens, twee 13-jarige Schiedammers, werden daarop aangehouden en overgebracht naar het politiebureau. De bromfiets bleek maandagavond te zijn gestolen in de Dwarsstraat. Even later meldden zich op het politiebureau een 14-jarige jongen uit Spijkenisse en een 15-jarige Schiedammer. De jongens werden verhoord en bekenden hun aandeel in de diefstal. Eén van de 13-jarige Schiedammers is in verzekering gesteld en wordt vandaag voorgeleid.

Deel: ' Politiebericht Schiedam '