24 maart 2000

Diverse gestolen autos aangetroffen en in beslag genomen SCHIEDAM / ROTTERDAM -- Politiemensen van het district Schiedam wilden woensdagmiddag rond drie uur een garagebedrijf aan de Dulderstraat controleren. Voor het pand troffen ze een uitgebrande auto aan, waarin nieuwe handelaren kentekenplaten lagen. Na onderzoek bleken de kentekenplaten, samen met een auto, te zijn gestolen bij een garagebedrijf in de Pelgrimstraat in Rotterdam. Uit verder onderzoek bleek dat de gestolen auto in het bedrijf aan de Dulderstraat stond. Daarop werd besloten het bedrijf te betreden. In het pand troffen de politiemensen nog drie gestolen autos aan, die in beslag werden genomen. Ook werden ruim 25 kentekenplaten, waarvan het merendeel afkomstig was van gestolen autos, in beslag genomen. De recherche van het district Schiedam heeft de zaak in onderzoek.

Hennepkwekerij ontmanteld
SCHIEDAM / ROTTERDAM -- In de nacht van donderdag op vrijdag omstreeks drie uur roken surveillerende politiemensen van het district Schiedam in de Melbournestraat een sterke henneplucht. Na een onderzoek troffen ze in een pand in de Melbournestraat een in werking zijnde hennepkwekerij aan, met daarin ruim 1100 planten die rijp waren om geoogst te worden. De kwekerij werd ontmanteld, waarbij de planten alsmede diverse groeibenodigdheden in beslag werden genomen. Naar de eigenaar van de kwekerij wordt een nader onderzoek ingesteld.

Deel: ' Politiebericht Schiedam '