1 maart 2000

Drie inbraken
SCHIEDAM / ROTTERDAM -- Maandag werd tussen 16.00 uur en 22.15 uur ingebroken in een woning in de Donker Curtiusstraat. Uit de woning werden onder andere een videorecorder en een telefoon weggenomen. Tussen maandagavond 18.00 uur en dinsdagochtend 04.00 uur werd ingebroken in een bedrijfspand in de Melbournestraat. Er werd een computer weggenomen.
Dinsdagavond werd tussen 19.45 uur en 20.15 uur ingebroken in een woning in de Thomas à Kempisstraat. Uit de woning werd een portefeuille met daarin onder andere een rijbewijs en diverse pasjes, weggenomen.

Drie keer rijden onder invloed
SCHIEDAM -- Politiemensen van het district Schiedam hielden dinsdagavond omstreeks half negen in de Oranjestraat een 34-jarige Schiedammer aan wegens rijden onder invloed. Vanwege het hoge promillage dat de man blies (1,81 promille) werd zijn rijbewijs ingevorderd.
In de nacht van dinsdag op woensdag omstreeks twee uur werd op de Burgemeester van Haarenlaan een 24-jarige Schiedammer aangehouden wegens rijden onder invloed (promillage 0,95).
Op de Rotterdamsedijk werd in de nacht van dinsdag op woensdag rond kwart over één een 51-jarige Rotterdammer aangehouden wegens rijden onder invloed (promillage 0,81). Tegen de drie automobilisten is proces-verbaal opgemaakt. Ze moeten zich binnenkort voor de politierechter verantwoorden.

Deel: ' Politiebericht Schiedam '