Politiebericht

Vrijdag 6 augustus 1999

Dagelijkse berichten district Groningen/Haren

Alcohol gebruik
Een 26-jarige man uit Wildervank werd donderdagmiddag op de Beneluxweg aangehouden voor het rijden onder invloed van alcohol. Bij een controle bleek dat de bestuurder alcohol had gedronken. Een onderzoek gaf aan dat hij ruim 1 promille in zijn bloed had. Hij kreeg een proces verbaal en een rijverbod.

Gesignaleerd
Agenten hielden donderdagmiddag op de Gelkingestraat een 21-jarige stadjer aan. Uit informatie was bekend dat de man in het opsporingsregister stond. Hij bleek nog 117 dagen gevangenisstraf te moeten uitzitten. Hij werd ingesloten en overgedragen aan de parketpolitie.

Inbraak visrokerij
In de nacht van woensdag op donderdag hebben inbrekers een bezoek gebracht aan een palingrokerij aan de Kerkstraat. De daders namen een ruit uit het kozijn om binnen te komen. Uit het pand werd een kassa weggenomen die in de omgeving leeg werd teruggevonden. Hoe groot de schade is is nog niet bekend.
In een meubelzaak aan het Zuiderdiep werd eveneens ingebroken. De daders vernielden een ruit van de toegangsdeur om binnen te komen. Uit het bedrijf werd een geldkistje weggenomen met enkele honderden guldens.

Bewoner overloopt inbrekers
Een inwoner van een woning aan de Van Panhuysstraat overliep gistermiddag een tweetal inbrekers in zijn woning. Terwijl hij zijn woning binnenstapte zag hij twee mannen het pand doorzoeken. Toen de verdachten zich ontdekt wisten vluchtten ze de woning uit, met achterlating van enkele goederen. De bewoner werd door de verdachten met een busje traangas bedreigd. De beide daders, ongeveer 30 jaar oud, wisten te ontkomen.

Tippelaarsters en klanten aangehouden
De politie hield afgelopen nacht op de Noorderhaven twee tippelaarsters, 25 en 28 jaar beiden uit Hoogezand en twee klanten uit Drachten en Groningen aan. De beide vrouwen werden kort na elkaar betrapt toen zij stonden te tippelen en klanten aanspraken. Nadat zij met hun klant wilden vertrekken werden allen aangehouden. Aan het bureau kregen de verdachten een proces verbaal.

Diefstal van geld
Een 24-jarige man uit Groningen werd afgelopen nacht op de Grote Markt aangehouden. De man had geld weggegrist van een 30-jarige stadjer toen deze bij een cafetaria iets wilde kopen. Op aanwijzing van het slachtoffer kon de politie de man aanhouden. Hij werd ingesloten.

Ongeval met letsel
Een 33-jarige vrouw uit Groningen liep donderdagavond letsel op toen zij met haar auto in botsing kwam met een 47-jarige automobilist uit Groningen. Het slachtoffer kreeg geen voorrang van de stadjer op de kruising Van Oldebarneveldlaan/Asingastraat. De vrouw moest met nekletsel naar een ziekenhuis. Beide voertuigen liepen forse schade op.

Ongeval
Op de Rijksweg liep een 20-jarige motorbestuurder uit Emmen letsel op toen hij gisteravond werd aangereden door een 50-jarige automobilist uit Groningen. De automobilist wilde vanaf de ventweg van de Rijksweg de hoofdrijbaan oprijden en verleende daarbij geen voorrang aan de motor. De motorbestuurder botste vervolgens tegen de zijkant van de auto en kwam met het hoofd tegen de zijruit. Het slachtoffer moest met een forse hoofdwond naar een ziekenhuis.

Ongeval
Op de kruising Rijksweg/Pop Dijkemaweg raakten donderdagavond twee fietsers met elkaar in botsing. Een 18-jarige stadjer verleende geen voorrang aan een 16-jarige meisje uit Groningen. Beiden moesten tengevolge van de botsing met hoofdletsel naar het ziekenhuis.

Brandstichting
Gisteravond ontstond brand in een woning aan de Grote Beerstraat. Vermoedelijk heeft de bewoner de brand in de woning zelf aangestoken. De bewoner, een 38-jarige stadjer werd na de brand op een psychiatrische afdeling van het AZG aangehouden. Onderzoek naar de oorzaak wordt ingesteld. De man is ingesloten. De woning liep veel schade op.

Diefstal bij ex
Een 28-jarige man uit Emmen werd gisteravond aangehouden op de Bilitonstraat. De man bleek te hebben ingebroken in de woning van zijn ex-echtgenote. Bovendien bedreigde hij buurtgenoten toen hij de woning met diverse goederen verliet. De man is voor nader onderzoek ingesloten.

Voor nadere informatie afdeling voorlichting Groningen, tel. 050-5995010

Deel: ' Politiebericht stad Groningen '