Politiebericht

Dagelijkse berichten district Groningen/Haren

Donderdag 12 augustus 1999

Alcohol gebruik
Op de Grote Markt werd afgelopen nacht een 17-jarige stadjer op zijn bromfiets aangehouden. De man was onder invloed van alcohol. Hij bleek ruim 1 promille in zijn bloed te hebben. Ook een 48-jarige vrouw uit Groningen werd gisterochtend op de Emingaheerd aangehouden. Zij bleek eveneens onder invloed van alcohol. Er werd ruim 1.1 promille alcohol geconstateerd. Terwijl een 28-jarige man uit Warmond op het Schuitendiep een proces verbaal kreeg voor het rijden onder invloed. Hij bleek ruim, 1.2 promille in zijn bloed te hebben.

Aangehouden met gestolen bromfiets
Een 17-jarige jongen uit de stad werd afgelopen nacht op de Bilitonstraat aangehouden. De man reed op een bromfiets terwijl hij niet in het bezit was van de nodige papieren. Hij kon bovendien niet aantonen van wie de bromfiets was. Bij onderzoek bleek de man in het bezit van een speelgoedpistool, inbrekersgereedschap en een kleine hoeveelheid drugs. De man is voor nader onderzoek ingesloten.

Tippelaarster
Woensdagavond werd op de Noorderhaven een 38-jarige vrouw uit de stad op de Noorderhaven aangehouden. De vrouw stond te tippelen. Buurtbewoners belden de politie. De vrouw kreeg een proces verbaal.

Mishandeling
Afgelopen nacht hield de politie in een woning aan de Gelderse Roosstraat een 42-jarige man uit Groningen aan. De man mishandelde in de woning zijn 29-jarige ex en een 37-jarige bezoekster. Tegen de man werd aangifte van mishandeling gedaan. De man werd ingesloten.

Nog een ex
Een 43-jarige stadjer drong afgelopen nacht de woning van zijn 31-jarige ex aan de Boelemaheerd binnen. De man vernielde een ruit van de woning en ging naar binnen. Hij dreigde bovendien zijn ex iets aan te doen. De man werd aangehouden en ingesloten. Hij bleek onder invloed van alcohol.

Inbraak
Afgelopen nacht hebben inbrekers uit een bedrijf voor elektrische apparaten aan de Akeleiweg een grote hoeveelheid telefoons weggenomen. De daders kwamen het pand binnen door op grove wijze deuren te forceren en een omheining kapot te knippen. De schade is aanzienlijk.

Deel: ' Politiebericht stad Groningen '