Politiebericht

Donderdag 24 juni 1999

Dagelijkse berichten district Groningen/Haren

Stremming van wegen
In verband met een braderie en wielerronde in de Oosterpoort worden diverse straten in de wijk vanaf 17.30 uur afgezet. De stremming duurt tot ongeveer 22.00 uur. De wegen betreffen de Meeuwerderweg, Verlengde Frederikstraat, Frederikplein, Winschoterdiep wz en de Duikerstraat. Komende zaterdag 26 juni zullen de Broerstraat en het Academieplein worden afgesloten in verband met een lustrumfeest van de Rijksuniversiteit Groningen.

Ontmanteling hennepkwekerij
In een woning aan de Turkooisstraat werd gisteren een kleine hennepkwekerij ontmanteld. De kwekerij werd ontdekt nadat wateroverlast was ontstaan bij de buren. In de woning werden ruimen 150 planten en weegapparatuur in beslag genomen en door de milieudienst vernietigd. De 28-jarige bewoner kreeg een proces verbaal.

Bedrijfsongeval
Op het terrein van een bakkersbedrijf aan de Virulystraat raakte gisterochtend een 18-jarige man uit Nijeveen gewond aan armen en benen. De man wilde een zware machine verrijden. Nadat de machine in een gootje kwam begon deze te kantelen. Het slachtoffer kwam onder het apparaat. Hij moest met been en armletsel naar een ziekenhuis. De Arbeidsinspectie stelt een nader onderzoek in.

Ongeval met letsel
Een 41-jarige vrouw uit Groningen liep gistermiddag letsel in haar gezicht op. De vrouw kwam in een bocht op de Bentismaheerd met haar fiets in botsing met een andere fietser. Hierdoor kwam de vrouw te vallen. De man reed na het ongeval door. De vrouw moest met aangezichtletsel naar een ziekenhuis.

Nekklachten na botsing
Op de Europaweg botste een 65-jarige man uit Groningen met zijn auto op twee stilstaande auto's. De man had niet in de gaten dat voor hem rijdende auto's stopten voor een verkeerslicht. Drie voertuigen liepen schade op. De Groninger moest met nekletsel naar een ziekenhuis.

Aanhouding gezochte
Een 32-jarige inwoner van Noordhorn werd gistermiddag op de Zuiderweg in Groningen aangehouden. De man kon bij een controle geen rijbewijs tonen. Bij het daarop volgende onderzoek bleek de man door de politie gezocht te worden voor diefstallen. Hij trachtte in eerste instantie te vluchten, maar kon na een korte achtervolging worden gepakt. De man is ingesloten.

Tippelaarsters
Op de Noorderhaven werden afgelopen nacht drie vrouwen uit de stad aangehouden nadat bleek dat de vrouwen aan het tippelen waren. De vrouwen werden aan het politiebureau gehoord en werden na het opmaken van een proces verbaal heengezonden.

Inval in drugspand
Woensdagavond werd een inval gedaan in een woning aan de Soendastraat. Nadat bij de politie meerdere overlastklachten waren binnen gekomen over het dealen uit dit pand werd de woning betreden. In de woning trof de politie zeven verdachten aan. In de woning werden grammenwegers en een kleine hoeveelheid drugs aangetroffen en in beslag genomen. Alle verdachten, waaronder de 45-jarige bewoner werden na verhoor heengezonden.

Verkeerscontroles
Op de Weg der Verenigde Naties werd woensdagmiddag een controle gehouden op het wegtransport. Zestien vrachtwagencombinaties werden gecontroleerd. Vier bestuurders kregen een proces verbaal voor het niet hebben van geldige keuringsbewijzen, uitstekende lading, niet hebben van ontheffingsbewijzen en niet bezitten van markeringsschilden. Bij een controle op de Antwerpenweg werden nog vijf bestuurders bekeurd voor technische gebreken aan hun voertuigen. Op de Paterswoldseweg werd een snelheidscontrole gehouden. Ruim vijfhonderd voertuigen werden gecontroleerd. Hiervan kregen zestig bestuurders een proces verbaal. De hoogste gemeten snelheid bedroeg 98 km per uur, waar slechts 50 gereden mag worden. Terwijl op de Rijksstraatweg in Glimmen driehonderdtachtig bestuurders werden gecontroleerd, waarvan er dertig te snel reden. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 71 km per uur.

Aanhouding na winkeldiefstal
Een 36-jarige vrouw uit Groningen werd woensdagmiddag aangehouden bij een schoenenwinkel aan de Rijksweg. De vrouw trachtte samen met een man schoenen weg te nemen. Toen zij betrapt werden zag de man kans te vluchtten. De vrouw werd aangehouden en ingesloten voor nader onderzoek. Bij haar aanhouding gedroeg zij zich zeer recalcitrant. Ook een 47-jarige man uit Groningen werd aangehouden bij een winkeldiefstallen een supermarkt aan het Zuiderdiep. De man werd door het personeel betrapt bij de diefstal van kaas. Bovendien had hij een ontzegging voor de winkel. De man werd ingesloten en zal worden voorgeleid.

Inbraak in supermarkt
Woensdagnacht werd ingebroken in een supermarkt aan het Wielewaalplein. De daders kwamen de winkel binnen door de ruit van een schuifdeur te vernielen. Getuigen waarschuwden de politie. Uit de winkel werden sigaretten weggenomen. De daders waren bij de komst van de politie reeds gevlogen.

Voor nadere informatie afdeling voorlichting tel. 050-5995010

Deel: ' Politiebericht stad Groningen '