Politiebericht

Woensdag 16 juni 1999

Dagelijkse persberichten District Groningen

Hennepkwekerij opgerold
Naar aanleiding van klachten heeft de politie gisterochtend een onderzoek ingesteld in een woning aan de Planetenlaan. De 24-jarige bewoner liet de politie met toestemming binnen en deed vervolgens vrijwillig afstand van alle goederen die werden aangetroffen. In een slaapkamer werden 138 weedplanten gevonden, die samen met de apparatuur door de milieudienst zijn vernietigd. De verdachte bekende de kwekerij voor eigen gebruik te hebben opgezet.

Te zware en verkeerde lading
Een 42-jarige vrachtwagenchauffeur uit Spier kon gisterochtend zijn vrachtwagen aan de Sontweg laten staan, toen na onderzoek was gebleken dat zijn combinatie 4600 kg. te zwaar was beladen en dat hij alleen asfalt mocht vervoeren in plaats van leem. Het kentekenbewijs en de vervoersvergunning werden ingenomen in afwachting van het afladen.

Jongetje gewond na kop-staart botsing
Een tienjarig jongetje uit Winsum is gisterochtend gewond geraakt toen een 42-jarige man uit Bierum op de Noordzeeweg boven op een auto voor hem reed. Deze werd bestuurd door een 37-jarige man uit Uithuizermeeden. Het jongetje dat bij deze man als passagier in de auto zat is met nekklachten overgebracht naar een ziekenhuis in Groningen.

Fietser gewond
Een 58-jarige fietser is gistermiddag op de Ruischerwaard gewond geraakt, toen deze door een 50-jarige vrouw uit Groningen frontaal werd aangereden. De vrouw moest uitwijken, omdat een 46-jarige man uit Peize het portier van zijn auto opendeed op het moment dat de vrouw wilde passeren. Hierdoor schrok de vrouw er reed tegen de fietser op. De man is overgebracht naar een ziekehuis in Groningen.

Voor nadere informatie, afdeling Voorlichting; 050-5995011

Deel: ' Politiebericht stad Groningen '