Politiebericht

Dinsdag 8 juni 1999

Dagelijkse berichten district Groningen / Haren

Man bedreigt bedrijfsleider supermarkt
In een supermarkt aan de Wilhelminakade is maandagmiddag de 29-jarige bedrijfsleider door een nog onbekende man bedreigt met een mes en met vermoedelijk een vuurwapen. De bedrijfsleider had een seintje gekregen dat de man goederen in zijn kleding had verstopt en had zich achter de kassa's geposteerd. Toen de man in de gaten kreeg dat hij in het oog werd gehouden begon hij te schelden en trok een mes waarmee hij de supermarktbaas bedreigde. Deze wist door hard weg te rennen te voorkomen dat hij gestoken werd. Daarna pakt de man vermoedelijk een vuurwapen uit zijn kleding en bedreigt de bedrijfsleider nogmaals. Daarna loopt hij hardhollend de zaak uit. De politie heeft de zaak in onderzoek.

Inbraak in theater Boterdiep
Door een dakruit te forceren zijn inbrekers een theater aan het Boterdiep binnen gekomen. Dit werd maandagochtend opgemerkt door een medewerkster van het theater. Binnen forceerden de dieven twee deuren, een sigarettenautomaat en een geldla van een telefoon. Ook hebben ze getracht met een snijbrander de kluis open te krijgen maar dit lukte niet. Verder wordt nog een videorecorder vermist.

Leerling aangehouden
Een 16-jarige leerling van een school aan de van Heemskerckstraat is maandagochtend voor mishandeling van drie leraren aangehouden. De leerling die wegens problemen voorlopig de school niet naar binnen mocht kwam maandagochtend toch bij de school. Toen hem door het hoofd de toegang werd geweigerd heeft de jongens het hoofd en twee leraren geslagen en geschopt. Na zijn aanhouding en verhoor is de jongen op vrije voeten gesteld.

Inbreker overlopen
Maandagochtend rond 06.30 uur hebben bewoners van een woning aan het Boterdiep een inbreker die al audio-apparatuur en drink- en etenswaar had klaargezet overlopen. De inbreker nam de kuierlatten met een in de gang staande fiets nadat hij de bewoners had bedreigd met mogelijk een vuurwapen.

Dieven aangehouden
In de Nieuwe Ebbingestraat zijn maandagmiddag twee mannen (31 en 36) aangehouden voor diefstal. De 31-jarige man had een fiets weggenomen op het Akerkhof en de andere man vier videobanden uit een winkel aan de Westersingel. De mannen bekenden de diefstal en zijn na verhoor heengezonden.

Vrouwelijke winkelbediende pakt dief in houdgreep Een 18-jarige jongeman zonder vaste woonplaats nam parfum weg zonder te betalen in een winkel aan de Dierenriemstraat. Bij zijn aanhouding verzette hij zich maar trof echter een onverschrokken vrouwelijk personeelslid tegenover zich. Zij werkte hem tegen de grond en nam de man in een houdgreep. De man die geen legitimatie bij zich droeg is ingesloten voor de vreemdelingenpolitie.

Fietsendief betrapt
Een 20-jarige man uit Groningen is maandagnacht betrapt op het Stationsplein op het wegnemen van een fiets. De man die een betonschaar bij zich had is aangehouden en na verhoor weggestuurd.

Man rijdt met drank op
Een op de Korreweg met gedoofde lichten rijdende 26-jarige automobilist is maandagnacht gecontroleerd op het rijden onder invloed. De Stadjer die niet in het bezit is van een rijbewijs blies een promillage van 1.3. De man heeft een schikkingsvoorstel van f 900.- gekregen en een proces-verbaal.

Zenuwachtige man aangehouden
Een 33-jarige man uit Groningen die zich maandagavond erg zenuwachtig gedroeg toen hij de politie in de Haddingedwarsstraat ontmoette is gecontroleerd door de agenten. Hij bleek drie gram cocaïne, twee mobiele telefoons, een scanner en gebruikersartikelen in zijn bezit te hebben. De man is aangehouden en voor ander onderzoek ingesloten.

Voor nadere informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010

Deel: ' Politiebericht stad Groningen '