Politiebericht

Persberichten stad Groningen/
Woensdag 9 juni 1999

Dagelijkse berichten district Groningen / Haren

Barkeeper krijgt flesje in gezicht gegooid
In een café in de Peperstraat heeft dinsdagnacht een 36-jarige barkeeper van een nog onbekende man een flesje in het gezicht gekregen. De man bestelde een bierflesje maar deed moeilijk over de betaling waarop de barkeeper het geld terug gaf. Hierop gooide de man het flesje in het gezicht van de man die gewond raakte in zijn gezicht. Hij is naar het AZG gebracht voor behandeling. De man verliet direct daarop het café en is niet meer aangetroffen.

Vrachtwagen te zwaar
Een vrachtwagencombinatie afkomstig van een bedrijf uit Almelo en geladen met geperst afval bleek dinsdagochtend bij weging ruim 4000 kilo te zwaar te zijn. De container is overgeladen naar een andere vrachtwagen en de chauffeur kreeg een proces-verbaal mee.

Dure weegschaal gestolen
Uit een gebouw van de Rijksuniversiteit aan de Nijenborgh is dinsdag een dure (f4000.-) weegschaal gestolen. De dief had ook nog een computer klaargezet maar deze niet meegenomen. De politie onderzoek de zaak.

Fietsendief gepakt
Een 45-jarige mevrouw die haar fiets bij de bakker aan de Oosterhamrikkade even niet op slot had staan zag dat een jongeman haar fiets wegpakte. Zij zette lopend de achtervolging in. Even daarna kwam zij de politie tegen die de zoektocht met haar voortzette. Uiteindelijk werd de fiets en de 21-jarige jongeman aangetroffen bij een supermarkt aan de Korreweg. De jongen is aangehouden en na verhoor heengezonden.

Dronken rijder
Een 51-jarige automobilist is dinsdagmiddag rond 14.00 uur gecontroleerd in de Verlengde Visserstraat op het rijden onder invloed. Politieagenten waren naar de straat gestuurd omdat daar iemand raar in een auto zou liggen. Toen ze aankwamen zagen ze de auto wegrijden in de richting van de Kraneweg. De man blies een promillage van 0.8 wat een boete opleverde van f 700.- en een dagvaarding.

Aanrijding Weg der Verenigde Naties
Een 42-jarige automobilist reed dinsdagavond op de Weg der Verenigde Naties tegen de auto aan van een 31-jarige vrouw uit Eenrum. De vrouw en een 29-jarige inzittende klaagden over nekpijn en zijn door de GGD ter plekke behandeld. Een auto moest worden afgesleept.

Alcomobilist
Een 47-jarige automobilist uit Groningen reed dinsdagnacht door het rode licht bij het Europaplein. Bij controle rook de man naar alcohol en moest blazen. Hij scoorde 0.6 promille wat hem een boete opleverde van f 700.- en een dagvaarding.

Valse melding
Bij een telefooncel op het Kwinkenplein is een 14-jarig meisje en een 24-jarige man (beiden uit Groningen) aangehouden omdat ze een valse melding doorgaven. De man had gemeld dat hij was overvallen en gestoken. De man is na verhoor en met een proces-verbaal weggestuurd. Het meisje dat onder invloed was van alcohol wordt overgedragen aan de jeugdinstelling waar zij verblijft.

Vervelende mannen
Twee mannen (29 en 30) beide uit Groningen die dinsdagnacht uit een studenten sociëteit aan de Kleine Pelsterstraat waren gezet bleven vervelend. De politie sommeerde de mannen de straat te verlaten omdat zij zich hinderlijk ophielden bij de sociëteit. Een van de mannen moest met de wapenstok tot orde worden geroepen. De mannen liepen daarna door naar het politiebureau aan de Rademarkt om daar stennis te maken. De 29-jarige man urineerde daarbij tegen het bureau waarop hij werd aangehouden. De 30-jarige man wilde zich niet verwijderen en schreeuwde de boel bij elkaar. Ook hij is aangehouden en ingesloten.

Bromfietser aangehouden bij controle
Bij een controle dinsdagmiddag van een 19-jarige bromfietser uit Groningen op de Sontweg werd de jongeman dermate recalcitrant dat hij werd aangehouden. Toen de man hoorde dat zijn brommer voor een technische controle mee moest begon hij te schelden en lastig te worden naar de politiemensen. Uiteindelijk voldeed de man niet aan de vordering van de agenten om rustig te blijven en werd hij aangehouden. Aan de bromfiets waren in ieder geval defecten aan verlichting, uitlaat, rem en de gele plaat.

Voor nadere informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010

Deel: ' Politiebericht stad Groningen '