Politiebericht

Zondag 6 juni 1999

Dagelijkse persberichten district Groningen / Haren

Groningen: Overval op winkel
Zaterdagmiddag is een drogisterij aan de Linnaeusplein in Groningen door een onbekende man overvallen. De man kwam de zaak binnen, bedreigde de aanwezige verkoopster met een mes en eiste geld. De verkoopster kon de zaak verlaten, waarna ook de overvaller de winkel zonder buit weer verliet.

Groningen: Controle overlast
Zaterdagmiddag is controle gehouden in het Noorderplantsoen in de stad. De actie was gericht op overlast door junks en dealers in het park. Hierbij werd een 24-jarige man uit Almere aangehouden die in het bezit bleek te zijn van 0.3 gram vermoedelijk heroïne. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.
Ook werden een 20-jarige man en een 21-jarige man, beiden uit Groningen, aangehouden omdat van hen werd vermoed dat ze met verkoophandelingen van drugs bezig waren in het plantsoen. De mannen zijn aangehouden en aan het bureau onderhouden. Er zijn bij hen geen drugs aangetroffen. De politie sluit niet uit dat ze de drugs voor hun aanhouding hebben ingeslikt.
Verder werd in het plantsoen een 44-jarige man uit Groningen aangehouden die gesignaleerd stond voor een niet onherroepelijke vonnis van de rechtbank. De man moest 100 uur dienstverlening uitvoeren voor een inbraak.

Groningen: Rijden onder invloed
Zaterdagavond is een 55-jarige man uit LC Houtigehage bekeurd voor het rijden onder invloed. De man red in een auto over de Vismarkt in Groningen en werd daar gecontroleerd. De uitslag van de ademtest was 560 ugl, terwijl 220 ugl is toegestaan. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt. Het is verder een schikkingsvoorstel uitgereikt van fl. 900,--.

Groningen: Aantreffen partij hennep
Tijdens een routinecontrole heeft de politie zaterdagavond een partij hennep aangetroffen in een personenauto. Agenten zagen de auto rijden over de Noorderhaven in Groningen. De auto en de inzittenden werd aan een controle onderworpen. Hierbij roken de agenten en sterke geur van soft drugs. In de kofferbak werd ruim 300 gram hennep aangetroffen. In de woning van de 26-jarige bestuurder van de auto werd een hennepkwekerij aangetroffen. De hennep (grootte partij nog niet duidelijk) was door een in de woning (Jensemaheerd) aanwezige 18-jarige vrouw overgebracht naar de benedenbuurman. Zowel de 18-jarige vrouw als de buurman, een 27-jarige man, werden eveneens aangehouden. Verder werd in de woning van de 26-jarige man twee vuurwapens (pistolen) aangetroffen, een drietal luchtdruk wapens en 8 busjes CS gas. De 26-jarige man en de 18-jarige vrouw zijn voor nader onderzoek ingesloten. De 27-jarige man is na verhoor in vrijheid gesteld. De goederen van de kwekerij alsmede de auto van de verdachte zijn in beslag genom

en. Nader onderzoek wordt ingesteld.

Groningen: Aantreffen gestolen auto
Tijdens surveillance troffen agenten zaterdagavond een gestolen auto aan op de Diamantlaan in Groningen. Het was hen bekend dat de auto eerder in Noordhorn was weggenomen. In de auto werden twee verdachten aangetroffen, een 32-jarige man uit Noordhorn en een 37-jarige man uit Boven Smilde. Beide verdachten zijn voor nader onderzoek aangehouden en ingesloten in het politiebureau.

Groningen: Man met mes gestoken
In de nacht van zaterdag op zondag is een bewoner van een woning aan de Campinglaan in Groningen met een mes gestoken. Aangever en diens vriendin lagen op bed te slapen toen een 55-jarige man uit Groningen de woning binnendrong en met een mes op de 54-jarige aangever begon in te steken. Hierbij werd hij een zestal keren met het mes geraakt. Ook de 48-jarige vriendin van aangever kreeg enige klappen als gevolg waarvan ze vermoedelijk een gebroken neus heeft overgehouden. De slachtoffers zijn overgebracht naar het AZG. De 54-jarige man was bij de komst van de politie goed aanspreekbaar. De 55-jarige verdachte is aangehouden en voor nader onderzoek ingesloten in het politiebureau. De reden voor zijn handelen ligt mogelijk in de relationele sfeer.

Groningen: Vernieling auto's
In de nacht van zaterdag op zondag zijn zijruiten van een twaalftal bedrijfswagens van een bedrijf aan de Lubeckweg ingeslagen. Het is niet bekend of uit de auto's ook goederen zijn weggenomen. Ook is de dader van de vernielingen niet bekend.

Voor nadere reacties; afdeling voorlichting, tel. 050-5995010 (M. Joostens)

Deel: ' Politiebericht stad Groningen '