Politiebericht

Persberichten stad Groningen/
Berichten district Groningen / Haren

Dinsdag, 16 november 1999

Overbeladen bietenwagen verliest deel lading
Een 50-jarige bietenwagenchauffeur uit Zuidbroek verloor maandagochtend door het openspringen van een schot van zijn wagen een groot deel van zijn lading op het Julianaplein en de Weg der Verenigde Naties. De chauffeur werd aangetroffen op het Hoendiep en vandaar weg naar de weegbrug gedirigeerd. Ondanks de verloren bieten (met een gewicht van 1600 kg) bleek de wagen nog 6640 kilo te zwaar beladen. De man kreeg processen-verbaal voor de vallende lading en het overgewicht,

Man achtervolgt vriendin
Een 30-jarige vrouw uit Groningen die maandagmiddag door haar vriend werd achtervolgd en een woning aan het Toplicht in vluchtte kreeg haar vriend achter haar aan. De man sloeg eerst een ruit van een portiekdeur kapot en daarna de ruit van de voordeur van de woning. De 50-jarige bewoner van het huis en een 37-jarige buurvrouw kregen stompen van de man in het gezicht. Bij de komst van de politie waren de twee ruziënde partners verdwenen en deden de slachtoffers aangifte.

Alcoholgebruiker
Op de Friesestraatweg is afgelopen nacht een 45-jarige automobilist uit Groningen aangehouden. De man reed is zijn auto terwijl hij teveel gedronken had. Bij onderzoek bleek de bestuurder ruim 1.5 promille in zijn bloed te hebben. Hij kreeg een proces verbaal en zijn rijbewijs werd ingenomen.

Winkelroof
Maandagmiddag pleegden twee mannen uit Groningen, 35 en 39 jaar oud, een kassaroof in een growshop aan de Noorderhaven. De beide kwamen samen met een derde man de winkel binnen en eisten geld van het aanwezige personeelslid. Toen deze daar niet op inging bedreigden de verdachten haar met een schaar. Hierna namen de verdachten de kassa weg en enkele winkelgoederen en vluchtten op de fiets de Boteringestraat in. Agenten zagen de drie mannen nabij het Nieuwe Kerkhof. Daar konden twee verdachten worden aangehouden. Zij waren in het bezit van de gestolen goederen. De derde verdachte wist te ontkomen. Beide mannen zijn ingesloten.

Vreemde winkeldief
In een winkel aan de Herestraat heeft de politie maandagmiddag een 21-jarige man uit Kiev aangehouden. De man bleek in een kledingzaak enkele truien te hebben weggenomen en de alarmlabels te hebben vernield. Hierbij werd hij door het personeel betrapt en aan de politie overgedragen. De truien raakten ernstig beschadigd. De man is ingesloten en overgedragen aan de Vreemdelingenpolitie. Hij kon geen geldige verblijfspapieren tonen.

Inbrekers overlopen
Bewoners van een woning aan het Getij werden afgelopen nacht wakker van gestommel in hun woning. Toen zij de kamer binnen kwamen vluchtten twee mannen via een tuindeur de woning uit. Een achtervolging door de bewoners leverde echter geen daders meer op. In de woning was de kamer doorzocht en namen de verdachten een kluis met een paar duizend gulden weg. De politie stelt een onderzoek in.

Lastige klanten
Afgelopen nacht zijn in een café aan de Peperstraat twee stadjers, 28 en 38 jaar oud, aangehouden. Beide mannen maakten amok in de kroeg en weigerden te gelegenheid te verlaten. Hierop zijn ze overgebracht naar het politiebureau. Nadat ze tot de orde waren geroepen zijn ze met een proces verbaal de deur weer uit gezet.

Voor nadere informatie voorlichting regiopolitie Groningen, telefoon: 050-5995010.

Deel: ' Politiebericht stad Groningen '