Politiebericht

Berichten district Groningen / Haren

Woensdag, 17 november 1999

Controle zwaar transport

De politie heeft dinsdag in samenwerking met de Rijksverkeersinspectie controles uitgevoerd op de ringweg. Er werden in totaal 15 zware combinaties gecontroleerd. Een Zweedse chauffeur van een vrachtwagen combinatie kreeg een geldboete opgelegd van twaalfhonderd gulden voor technische gebreken aan het voertuig. Een chauffeur uit Heerhugowaard kreeg een proces verbaal voor het niet hebben van de nodige vergunningen, terwijl een derde chauffeur een boete kreeg voor een milieu overtreding.
Op het Ruskenveen werd bovendien een chauffeur uit Lemmer bekeurd voor overbelading van zijn vrachtautocombinatie. De man moest ruim zevenduizend kilo bieten afladen aan de Sontweg.

Ongeval met fietser
Op de Kapteynbrug raakte dinsdagmiddag een 21-jarige fietser uit de stad gewond. De man botste met zijn fiets tegen een passerende personenauto. Als gevolg hiervan werd het slachtoffer met een hoofdwond naar het ziekenhuis gebracht.

Mishandeling in café
In een kabelbedrijf aan de Palmelaan werd afgelopen nacht een 30-jarige man uit Admannshagen (Dld) mishandeld. De man kreeg in het cafebedrijf ruzie met drie andere bezoekers. Hierbij werd het slachtoffer, volgens getuigen met een wapen op zijn hoofd geslagen. De verdachten waren bij de komst van de politie reeds vertrokken. Het slachtoffer werd door de GGD behandeld. De politie stelt een onderzoek in naar de daders.

Overlast veroorzakers
Een 47-jarige stadjer werd gistermiddag uit een grootwinkelbedrijf gezet. De man blijkt bij voortduring overlast te veroorzaken. Van het bedrijf kreeg de man een verblijfsverbod. Aan het politiebureau bleek dat de man nog diverse geldboetes te moeten betalen. Hij werd ingesloten en aan de parketpolitie overgedragen.

Voor nadere informatie afdeling voorlichting regiopolitie Groningen: 050-5995010

Deel: ' Politiebericht stad Groningen '