Politiebericht

Woensdag 24 november 1999

Dagelijkse berichten district Groningen / Haren

Aanrijding met fietser
Op het Gedempte Zuiderdiep is maandagochtend een 29-jarige fietser aangereden door een inhalende vrachtwagen bestuurd door een 39-jarige Groninger. De fietser is met onbekend letsel naar het ziekenhuis gebracht voor onderzoek.

Jeugdige bromfietser ervan door
Een 15-jarige jongen die maandagmiddag op de brommer van zijn broer op het Boterdiep reed probeerde aan een politiecontrole te ontkomen. Korte tijd later zag de motoragent de jongen weer en werd hij staande gehouden. In eerste instantie gaf hij de naam en geboortedatum van zijn broer op. Na controle op het bureau bleek hij nog niet gerechtigd om op een brommer te mogen rijden. De bromfiets is aan een technische controle onderworpen.

Man voor heling fiets aangehouden
Politieagenten die maandagochtend in de Oosterstraat werden aangesproken door een getuige die meldde dat hem door een man een fiets was aangeboden zagen de agenten de man op de Grote Markt. De fiets waarop de man reed had een geforceerd slot en de man verklaarde de fiets voor weinig geld te hebben gekocht. Bij zijn aanhouding voor heling verzette de man zich. Hij bleek in het bezit van een groot mes. Na verhoor is de man met een proces-verbaal op vrije voeten gesteld.

Heler van fiets
De politie heeft afgelopen nacht op de Rademarkt een 22-jarige man uit Groningen aangehouden. De man werd op de Rademarkt gecontroleerd toen hij met twee fietsen liep te zeulen. Bij controle bleek het slot van een van beide te zijn verbroken. De man verklaarde de fiets even tevoren in de binnenstad te hebben gekocht voor tien gulden. Hij kreeg een proces verbaal voor heling en zijn fiets werd in beslag genomen.

Bedreiging personeel opvanghuis
Dinsdagmiddag bedreigde een 30-jarige man uit Groningen in een opvanghuis aan het Martinikerkhof twee personeelsleden. De man gedroeg zich vervelend in het huis. Toen hij daarop werd aangesproken begon hij met stoelen te gooien en bedreigde hij twee medewerkers. Hij werd overgebracht naar het politiebureau. Daar werd hij ingesloten.

Gevangenisstraf
Op de Eyssoniusstraat hield de politie dinsdagavond bij een controle een 35-jarige man uit Woltersum aan. De man bleek nog vier weken gevangenisstraf te moeten uitzitten. Hij is ingesloten en zal worden overgedragen aan de parketpolitie.

Vernielingen in hotel
Afgelopen nacht heeft de politie in een hotel aan de Grote Markt een 20-jarige man uit Groningen aangehouden. De verdachte was met enkele vrienden in het hotel toen in de toiletruimte de wc-pot werd vernield. Op aanwijzing van personeelsleden kon de politie de verdachte aanhouden. Aan het bureau werd een verklaring opgenomen, waarna hij werd heengezonden. De politie stelt een verder onderzoek in.

Voor nadere informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010

Deel: ' Politiebericht stad Groningen '