Politiebericht

Korps: Groningen, plaats: Groningen 04/11/99

Persberichten district Groningen / Haren/

Dagelijkse berichten stad Groningen en Haren

Man mishandeld door zes jongens

Een 40-jarige man uit Eelde heeft zaterdag aangifte gedaan van mishandeling gepleegd door zes jongens. De man fietste vrijdagnacht rond 03.30 uur na cafébezoek naar huis toen hij door 3 bromscooters - met op elke scooter twee jongens - werd ingehaald. Op de Helperzoom belaagden de jongens de man waarna hij vervolgens op de Groenendaal werd geslagen en geschopt door de jongens. Zijn fiets werd ook vernield. De man kwam er met diverse oppervlakkige verwondingen en kneuzingen af.

Winkeldief verzet zich tegen aanhouding
Bij een supermarkt aan het Wielewaalplein betrapte het winkelpersoneel een 38-jarige man op het stelen van een fles sherry. Na het aanspreken van de winkeldief ging de man door het lint en moest door vier man in bedwang worden gehouden. Een van de medewerkers werd een bloedneus geslagen en zijn bril vernield. De man is in verzekering gesteld.

Met draaiende motor in garage
Een bewoner van de Leisteenlaan zag zaterdagavond dat er in een garagebox in de straat een auto met een volop draaiende motor stond. In de auto zat een 42-jarige man. Nadat de hulpdiensten waren gearriveerd wenste de man geen hulp. De 42-jarige is later met een kennis in de auto vertrokken.

Fietsendief betrapt in Nieuwstad
Op de Nieuwstad werd zaterdagavond door een politieman gezien dat een 31-jarige man uit Groningen een fiets met een reeds geforceerd slot wegnam. De man is aangehouden. Omdat de man ook nog voor andere feiten stond gesignaleerd is hij ingesloten.

Pizzakoerier overvallen in Soendastraat
Een 17-jarige pizzakoerier die zaterdagavond rond 21.00 uur net zijn bestelling had afgeleverd bij een adres in de Soendastraat is daar beroofd van zijn portemonnee. Op het moment dat de jongen het aangenomen geld in zijn beurs stopte griste een onbekende man de beurs weg. De overvaller rende vervolgens in de richting van het Noorderplantsoen weg.

Dronken rijder negeert stopverbod
Een bestuurder van een auto die reed op de Korreweg en aan een controle zou worden onderworpen reageerde niet op het stopbord van de politie. De auto reed de verboden richting de Balistraat in en moest in de Sumatralaan stoppen voor een paaltje. Daar sprongen meerdere personen uit de auto en renden weg. Op grond van het signalement werd de 20-jarige bestuurder uit Groningen op het Bilitonplein aangehouden. Omdat de ademanalyse niet lukte is van hem een bloedproef afgenomen. De auto is inbeslag genomen.

Onbekende Duitser onwel
Zaterdagnacht is op de hoek Wegalaan /Anteresstraat een onbekende Duitse man onwel geworden. In Duitse taxichauffeur verklaarde de man in de Anteresstraat te hebben afgezet en zou hem een half uur later weer ophalen. De onbekende man had een hoeveelheid heroïne bij zich. Hij is naar het AZG gebracht.

Man van aktekoffer beroofd op Nieuwstad
Een 29-jarige man uit Stadskanaal die zaterdagnacht omstreeks 03.30 uur met zijn aktekoffer op de Nieuwstad liep is daar door twee mannen beroofd van zijn koffer. De man kreeg een harde klap op zijn hand en de koffer werd weggenomen waarna de rovers er hard hollend vandoor gingen. In de koffer zaten persoonbescheiden en andere papieren.

Twee Brabanders gooien reclamebord in het water Zaterdagnacht zijn twee 19-jarige jongemannen uit den Bosch en Helvoirt aangehouden omdat zij een reclamebord van een tankstation aan de Turfsingel de gracht ingooiden. De Brabanders bekenden het feit en zijn met een bon het bureau uitgegaan.

Automobilist rijdt na aanrijding door
Een taxi die zaterdagnacht rond 02.30 uur in de Gelkingestraat stopte voor een aantal op het zebrapad overstekende voetgangers werd van achteren aangereden door een personenauto. De auto reed daarop direct weg in de richting van het Gedempte Kattendiep. Een politiewagen die de auto over de stoep zag rijden op de Rademarkt zette de achtervolging in, maar verloor de auto uit het zicht toen deze zonder verlichting met hoge snelheid de Oosterweg in verboden richting inreed. De auto werd later met forse schade aan de voorzijde teruggevonden aan het Helperplein. De politie stelt een nader onderzoek in naar de identiteit van de bestuurder.

Jongen (20) stompt meisje in gezicht
De politie heeft zaterdagnacht op de Grote Markt net na 06.00 uur een 20-jarige jongen uit Groningen aangehouden die kort daarvoor een meisje een stomp in het gezicht had gegeven. De jongen had zich al de gehele nacht vervelend gedragen op de Grote Markt. Hij is ingesloten.

Auto uit garage gestolen
In Winschoten is zaterdagnacht omstreeks 03.30 uur in een tui aan de St Vitusholt een gestolen auto aangetroffen. De auto bleek afkomstig uit een garage op en bedrijfsterrein aan het Winschoterdiep te Groningen. Daar bleek een ruit van de garage vernield en een hek waardoor de wagen het terrein afkon. De politie stelt een nader onderzoek in.

Voor nadere informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010

Deel: ' Politiebericht stad Groningen '