Politiebericht

Persberichten stad Groningen (middag editie)/
Donderdag 29 april 1999

Dagelijkse berichten district Groningen / Haren Hennepplanten in beslag genomen

Naar aanleiding van stankoverlast namen agenten een kijkje in een growshop in de Nieuwe Boteringestraat. In de zaak troffen zij in totaal 1090 hennepplantjes aan. Nadat de plantjes in beslag waren genomen zijn ze na overleg met de officier van justitie vernietigd.

Kluizen gekraakt en weggenomen
Bij twee inbraken in bedrijfspanden is een kluis gekraakt en een andere kluis weggenomen. Bij een bedrijf aan de Smirnoffstraat zijn de kluiskrakers naar binnen gekomen door een gat in een muur te kappen. In het pand zijn nog twee deuren geforceerd voordat de deur van de kluis open werd gebroken. Behalve een onbekend bedrag uit de kluis zijn er nog diverse tuinartikelen weggenomen. In een kantoor aan de Sontweg is de gehele kluis weggenomen. Om de kluis uit het pand te krijgen is de brandkast een trap afgegooid en waarschijnlijk met een steekkar vervoerd. In de kluis zat een bedrag van enkele honderden guldens.

Opgehangen pop zorgt voor macaber gezicht
Aan een van de zijarmen van de hoogspanningsmast die als stadsmarkering bij de Hoornsedijk staat hing - naar later bleek - een pop. In de schemering van de nacht leek de pop redelijk levensecht. Politiemensen beklommen de mast en konden de pop als trofee mee naar het bureau nemen.

Voor nadere informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010

Deel: ' Politiebericht stad Groningen '