Politiebericht

Maandag 19 juli 1999

Dagelijkse berichten district Groningen / Haren

Dronken man beroofd
Een 37-jarige man uit Pesse die na een nacht doorhalen vermoeid van de drank op een stoep in de Westerbinnensingel lag te slapen is zondagochtend beroofd door een 28-jarige vrouw zonder vaste woonplaats en een 24-jarige Stadjer. Een getuige had gezien dat de vrouw de kleding van de man doorzocht en een pasje doorgaf aan de man. Op basis van het signalement konden de twee op de Noorderbinnensingel worden aangehouden en ingesloten.

Inbraak bij metaalbewerkingsbedrijf
Bij een metaalbewerkingsbedrijf aan de Bornholmstraat zag een beveiligingsmedewerker een 60-jarige man uit Groningen door een gat in het hek klimmen. De man werd opgewacht zat in zijn fietstas wat afval waaronder een koperen kraan. Hij is aangehouden en na verhoor heengezonden.

Clandestiene zenders uit de lucht gehaald
In samenwerking met de Rijksdienst voor Radiocommunicatie is zondagavond mede naar aanleiding van klachten een ethercontrole gehouden. In Hoogkerk werd bij een 59-jarige man de zender 'de Bosuil' uit de lucht genomen. In de Boraxstraat werd een versterkte 27 Mc-zender van een 44-jarige man het zwijgen opgelegd en vanuit een woning aan Boeg zond een 30-jarige man uit onder de naam 'Miniatuurzendertje Groningen'. De zenders zijn in beslag genomen en tegen de eigenaren wordt een proces-verbaal opgemaakt.

Drugscontrole
Bij een controle zondagavond in een woning aan de Sint Eustatiusstraat trof de politie zeven gebruikershoeveelheden cocaïne en twee wegers aan. In de mond van de 36-jarige bewoner zat ongeveer vijf gram coke. De man is aangehouden en na verhoor heengezonden. Er wordt proces-verbaal opgemaakt.

Man betaalt niet
Een 36-jarige man uit Hellendoorn waar de politie dit weekeinde al eerder mee te maken had is zondag nog twee keer aangehouden. De man weigerde de maaltijd te betalen die hij had genuttigd in een restaurant aan het Gedempte Kattendiep. Hij kreeg een dagvaarding mee. Later bracht een taxichauffeur de man naar het hoofdbureau omdat hij een taxirit niet wilde betalen. Na verhoor is de man op vrije voeten gesteld. Door de politie is de geestelijke hulpverlening op de hoogte gesteld van de toestand van de man.

Man vernielt inboedel
Een 27-jarige bewoner van de Friesestraatweg riep zondagmiddag de hulp in van de politie nadat een bekende van hem bij hem aan de deur kwam en direct de deur eruit trapte. De 25-jarige man die volledig was doorgedraaid bedreigde zijn oude vriend met een scherp voorwerp. De bewoner kon vluchtten waarna de complete inboedel werd vernield. De man is aangehouden en is na overleg opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis.

Jongen (16) met de nodige moeite aangehouden
Een 16-jarige jongen die zondagavond kon worden aangehouden omdat hij zich niet aan de schorsende voorwaarden had gehouden is zondagavond met de nodige moeite in het Ida Boudierplantsoen overmeesterd. De jongen was in het bezit van een keukenmes waarmee hij eerder zijn moeder in een woning aan de Merodelaan had bedreigd. In het plantsoen bedreigde hij eerst de agenten die uit voorzorg het dienstwapen trokken. Op enig moment zag een agent kans met behulp van de wapenstok het mes uit de hand van de jongen te slaan waarna hij kon worden overmeesterd. De jongen is ingesloten.

Haren: Diefstal auto
Een 62-jarige man uit Hoogezand die donderdag 15 juli zijn auto op het Stationsplein in Haren had geparkeerd zag tot zijn schrik dat bij zijn terugkomst op zondag zijn personenauto weg was. Het betreft een Opel Kadett, kleur rood.

Voor nadere informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010

Deel: ' Politiebericht stad Groningen '