Politiebericht

Korps: Groningen, plaats: Divers 19-03-99

Persberichten districten Noord, Oost, Midden en West/ Vrijdag, 19 maart 1999

Hoogezand-fietster gewond na aanrijding
Een inwoonster van Hoogezand (leeftijd niet bekend) is donderdagmiddag met onbekende verwondingen overgebracht naar het Martiniziekenhuis in Groningen, nadat ze in haar woonplaats op haar fiets was aangereden door een personenauto. Het ongeval gebeurde op de Beukemastraat waar de 29-jarige automobiliste uit Hoogezand aan de fietster geen voorrang verleende.

Ten Post-auto in Damsterdiep
Een personenauto, bestuurd door een 46-jarige inwoonster van Appingedam, raakte donderdagavond in het Damsterdiep naast de Provincialeweg bij Ten Post. Zij en een 41-jarige inzittende, eveneens uit Appingedam afkomstig, slaagden erin het voertuig zelf te verlaten. Ze kwamen met de schrik vrij. Het ongeval gebeurde nadat de bestuurster in de rechterberm raakte en vervolgens in een slip raakte. De auto werd door een bergingsbedrijf afgevoerd.

Delfzijl-man onwel achter stuur
Een 60-jarige automobilist uit Delfzijl, raakte donderdagmorgen op het J. van de Kornputplein in zijn woonplaats plotseling uit koers en botste met de voorzijde tegen een verkeersgeleider. De man werd vermoedelijk onwel waardoor hij aanvankelijk op de linkerweghgelft terecht kwam, maar in verband met een tegenligger toch nog een stuurcorrectie kon maken naar rechts, waardoor hij op de geleider botste. Hij is voor onderzoek overgebracht naar het Delfzichtziekenhuis. De auto raakte aan de voorzijde flink beschadigd.

Zuidhorn-jongen aangehouden voor diefstal kleedkamers Een 17-jarige jongen uit Zuidhorn is donderdagavond aangehouden nadat hij was betrapt bij het wegnemen van geld en een fiets bij een kleedkamer van de Voetbalvereniging Zuidhorn. Hij is voor nader onderzoek meegenomen naar het politiebureau waar hij toegaf een keer eerder een diefstal uit de kleedkamer te hebben gepleegd. Het ging toen om een portemonnee met geld.

Snelheidscontroles
Donderdag zijn op verschillende plaatsen snelheidscontroles gehouden: Op de Groningerweg bij Bedum werden 206 voertuigen gecontroleerd. Daarvan reed er slechts 1 te hard. Zijn snelheid was 96 km/u waar maximaal 80 was toegestaan.
Op de Delleweg bij Stedum werd eveneens 1 overtreding geconstateerd. In totaal werden 50 voertuigen gecontroleerd. In Opende werden op de Provincialeweg 234 voertuigen gecontroleerd. Daarvan reden er 13 te hard. De hoogst genoteerde reed 73 km/u waar maximaal 50 was toegestaan.
In Nuis werden op de Nieuweweg 240 voertuigen gecontroleerd. daarvan reden er 30 te hard. De hoogst genoteerde reed 74 km/u. De maximum toegestane snelheid was 50 km/u. In Adorp zijn door de vaste camera de afgelopen week 214 voertuigen op de gevoelige plaat vastgelegd voor het overtreden van de maximum snelheid van 50 km/u.

Stadskanaal-zakkenroller aktief
Bij een 53-jarige inwoner van Stadskanaal is donderdagmiddag in het centrum van Stadskanaal een portemonnee met geld en enkele pasjes gerold. Gebleken is, dat de dader 's avonds nog heeft geprobeerd met het bakpasje geld te pinnen. Dit is niet gelukt omdat de pincode niet bekend was. Het slachtoffer heeft aangifte gedaan.

Blijham-olie in park gedumpt, getuigen gezocht. Donderdag werd door de gemeente aangifte gedaan van het dumpen van afgewerkte olie in het park Blanckenborg in Blijham. Tevens werden er twee lege jerrycans aangetroffen. Het gaat vermoedelijk om ongeveer vier liter olie die op deze wijze in de bodem is verdwenen. De politie zoekt getuigen. Zij worden verzocht contact op te nemen met het politiebureau in Winschoten, tel 050-5996500.

Gordelcontroles
In Winschoten en Stadskanaal zijn donderdag binnen de bebouwde kom in totaal 100 voertuigen gecontroleerd op het gordelgebruik. In 14 gevallen voldeed een bestuurder of inzittende niet aan de verplichting. Zij kregen een bekeuring van 90 gulden.

Veendam-winkeldieven aangehouden
Een 22 jarige inwoner van Veendam en een 24 jarige inwoner van groningen zijn donderdag aangehouden voor het zonder betalen meenemen van een poloshirt. Een winkeljuffrouw zag de diefstal en rende de beide heren, die de winkel inmiddels hadden verlaten achterna, en griste het shirt van één van de daders achter zijn jas vandaan waar hij deze had verborgen. De politie die inmiddels ter plaatse kwam wist de beide mannen op te sporen en aan te houden. Bij één van de mannen werd bovendien een spuitbusje met traangas inbeslaggenomen. Bij de ander een tafelpoot met daaraan een polsriempje (geim-proviseerd slagwapen). De beide mannen zijn na verhoor weer op vrije voeten gesteld.

Nadere informatie via voorlichting politie, telefoonnummer (050) 599 5010

Deel: ' Politiebericht stad Groningen '