Politiebericht

Vrijdag 28 mei 1999

Dagelijkse berichten district Groningen / Haren

Drinkebroers op de bon
Vier drinkebroers die vertoefden op een bankje op de Winschoterkade hebben donderdagmiddag een bon (f 80.-) gekregen voor het veroorzaken van overlast. Een 56-jarige man wilde na het uitreiken van de bekeuring niet vertrekken. Hij is aangehouden en na verhoor weggestuurd.

Winkeldieven op de loop
Bij het Sterrebos zijn donderdagochtend twee mannen (23 en 34) aangehouden voor een sigarettendiefstal bij een drogisterij aan de Hereweg. De mannen waren daar betrapt maar gingen er vandoor. De 34-jarige man moest op het bureau blijven omdat hij verdacht wordt van andere strafbare feiten.

Man probeert fiets te verkopen en is lastig
Een 31-jarige man uit Groningen probeerde donderdagavond een fiets te verkopen aan terrasklanten in de Oosterstraat. Na controle bleek de fiets, die voorzien was van een gegraveerde postcode, twee jaar geleden was gestolen. De eigenaar reageerde blij verrast op de terugkeer van zijn fiets. De man die onder invloed was van geestverruimde middelen is aangehouden en na verhoor heengezonden. De twee messen die hij bij zich had zijn in beslag genomen. Enige tijd later op de avond lag de man op straat in de Herebinnensingel en wilde niets met de buurtbewoners en de politie van doen hebben. Uiteindelijk werd de man agressief en is met enig geweld aangehouden. De man is ingesloten voor de nacht en krijgt een overlastbon.

Inbraak in babyzaak
Bij een inbraak in een babyzaak aan de A-Kerkhof zijn twee personen overlopen door een bovenbuurman. De buurman hoorde glasgerinkel en trof op de eerste verdieping twee persoen aan die via een raam het hazenpad kozen. De inbrekers hebben in het pand een kantoordeur ingetrapt en een geldlade met kleingeld meegenomen. De politie stelt een nader onderzoek in.

Dronken rijder
Donderdagnacht is een 21-jarige automobilist uit Lutjegast gecontroleerd op de Radesingel voor het rijden onder invloed. Hij blies 0.6 promille en heeft een schikkingsvoorstel en een dagvaarding gekregen.

Twee jongemannen aangehouden
Op het Boterdiep zijn donderdagnacht twee jongens (18 en 19) uit Groningen aangehouden voor het spuiten van graffiti en een diefstal uit een auto. Door de politie werd gezien dat de 18-jarige jongen op verschillende plekken graffiti spoot. De andere jongen was in het bezit van een autoboekje dat uit een geparkeerde auto kwam. De 18-jarige jongen is na verhoor met een proces-verbaal heengezonden. De andere knaap is ingesloten voor nader onderzoek.

Inbraak voetbalkantine
Bij een inbraak in een voetbalkantine aan de Ulgersmaweg is donderdagnacht snoepgoed weggenomen. De dader(s) had(den) een raam uit het kozijn gehaald om binnen te komen.

Voor nadere informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010

Deel: ' Politiebericht stad Groningen '