Politiebericht

Korps: Groningen, plaats: Groningen 27-05-99

Persberichten stad Groningen/
Donderdag 27 mei 1999

Dagelijkse berichten district Groningen / Haren Bromfietser rijdt tegen auto aan

Een 16-jarige jongen uit Tynaarlo reed woensdagochtend op de Vondellaan met zijn brommer tegen een op de fietsstrook stilstaande auto aan. De jongen werd met beenletsel naar het martiniziekenhuis gebracht. Zij bromfiets was total loss.

Kind onder snorfiets
Op de Vismarkt (stille zijde) kwam een 8-jarig kind afkomstig uit Emmen bij het oversteken van de rijbaan onder een snorfiets van een 20-jarige man uit Groningen. Het kind is met aangezichtletsel naar het AZG gebracht. De snorfiets is voor technisch onderzoek op het bureau.

Inbraak roeivereniging
Bij een inbraak bij een roeivereniging aan de Stockholmstraat is na een inbraak een grote rotzooi achtergelaten. De dader(s) kwamen het gebouw binnen door een stuk muur weg te kappen. Binnen is niets weggenomen maar en zijn wel deuren kapot gemaakt en een brandslang is open gezet.

Invalidenvoertuig in sloot
In een sloot bij de Paddepoelsterbrug hebben drie mannen uit Groningen een 86-jarige man die met zijn invalidenvoertuig van de weg was geraakt uit zijn benarde positie gered. De invalide man uit Groningen lag klem onder zijn voertuig en kon zijn bovenlichaam nog boven water houden. De man was naar eigen zeggen door de wat schuin aflopende weg de sloot ingereden en had daar een uur in gelegen voordat hij werd opgemerkt. De man is met vermoedelijk een gebroken heup naar het AZG gebracht.

Illegale pinner aangehouden
De politie werd er door een getuige op attent gemaakt dat er bij een pinautomaat aan de Korreweg een man al meer dan een kwartier stond te pinnen maar kennerlijk zonder succes. Bij de automaat trof de politie een 30-jarige man aan die verklaarde de pas te hebben weggenomen uit een woning aan de Eyssoniusstraat. De man is aangehouden en ingesloten.

Woningbrand
Een 22-jarige vrouw uit Groningen is door een brand in een flatwoning aan de Lijzijde met ademhalingsmoeilijkheden naar het ziekenhuis gebracht. De woning liep roet- en waterschade op. De vermoedelijke oorzaak is een oververhit tosti-ijzer. Naast gelegen woningen zijn ontruimd.

Beroving op fietspad Stationsplein
Op het fietspad bij het Stationsplein is een 19-jarige vrouw uit Groningen beroofd van haar portemonnee. De vrouw werd van haar fiets getrapt door een man op een bromscooter. De man bedreigde haar met een mes waarop de vrouw haar portemonnee afgaf. De buit bedraagt enkele tientjes en bankpasjes.

Man aangehouden
Na een ruzie met een 28-jarige stadjer waarbij hij met eenmes dreigde heeft de politie voor zijn woning in de Begoniastraat een 57-jarige man aangehouden. De 28-jarige man die eerder onenigheid met de man had gehad wilde dit uitpraten en ging naar de woning van de man. Daar escaleerde de zaak en ontstond een worsteling waarbij met een mes gedreigd werd. De man is aangehouden en ingesloten.

Vechtpartij
Na een feestje in het cultuurcentrum aan de Tromsingel is woensdagavond een vechtpartij ontstaan tussen vier mannen uit Groningen. Een 32-jarige man was niet gediend van opmerkingen naar zijn vriendin waarna de heren met elkaar op de vuist gingen. De politie nam de betrokken mee naar het bureau. De partijen zullen aangifte tegen elkaar doen. Voor behandeling zijn de mannen naar de spoedpolikliniek van het AZG gegaan.

Dief betrapt
Een buurtbewoner uit de Oude Ebbingestraat zag woensdagnacht een 21-jarige man uit Tilburg een raam ingooien van een onderdelenwinkel. De man belde de politie en riep de man tot orde. Deze was zodanig onder de indruk dat hij bleef wachten dat de politie gearriveerd was. De man is aangehouden en voor nader verhoor ingesloten.

Voor nadere informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010

Deel: ' Politiebericht stad Groningen '