Politiebericht

Persberichten stad Groningen/
Maandag 24 mei 1999

Dagelijkse berichten district Groningen / Haren Man (43) dreigt met mes

De politie heeft zondagavond in de Opaalstraat een 43-jarige stadjer aangehouden die in de Opaalstraat een 15-jarige plaatsgenoot bedreigd heeft met een mes. De man verklaarde dat hij gezien had dat er twee jongens vernielingen in zijn tuin aan Amethiststraat pleegden. Hij was er achteraan gegaan en had deze jongen aangesproken. De man was in bezit van twee messen waarvan hij afstand deed. Na verhoor is hij heengezonden. De politie stelt een nader onderzoek in naar het voorval.

Brombakfiets uit de bocht
Een 28-jarige bestuurder van een brombakfiets die zondagavond op het Damsterdiep de bocht te ruim nam beschadigde daarbij een geparkeerde personenauto. De brombakfietser ging er na de botsing vandoor. Na enig speurwerk vond de politie de bakfiets zonder een bestuurder in een hofje aan de Petrus Campersingel. Bij controle van een fietser die voorbij kwam en aan het signalement voldeed had de politie de bestuurder te pakken. De man bleek te hebben gedronken. Hij had 1.35 promille in het bloed. Na verhoor is hij met een proces-verbaal en een rijverbod weggestuurd.

Jongens betrapt bij inbraak
De eigenaar van een bedrijf aan de Oosterweg in Haren zag zondagavond dat er twee jongens in zijn zaak waren en er bij zijn komst vandoor gingen. De man reed achter de jongens aan en kon de knapen van 16 en 15, beide uit Groningen, aanhouden. De diensthond trof later in de bosjes gereedschap aan dat door de jongens uit de zaak was weggenomen. De 16-jarige jongen was in het bezit van een busje traangas. Beide jongens zijn na verhoor door de ouders van het bureau gehaald.

Illegale collecte in bejaardenhuis
Twee mannen (48 en 24) beide uit Groningen zijn zondag in een bejaardentehuis aan de Merelstraat aangehouden omdat zij een illegale collecte hielden. De heren waren nog niet erg succesvol want ze hadden een opbrengst van f 1.- gulden. Tegen de mannen wordt een proces-verbaal opgemaakt.

Vrouw komt met fiets ten val
Een 35-jarige vrouw uit Groningen die zondagmiddag met haar dochtertje op de fiets door de Aweg reed kwam daar ten val omdat ze losgeraakt afzetlint in de wielen kreeg. De vrouw viel op het wegdek en is voor onderzoek naar het ziekenhuis gebracht. Haar dochtertje kwam zonder kleerscheuren vanaf en kreeg voor de schrik een ?Good Bear? (speelgoedbeertje) van de politie.

Voor nadere informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010

Deel: ' Politiebericht stad Groningen '