Politiebericht

Maandag 11 oktober 1999

Dagelijkse berichten district Groningen/Haren

Inbraak in restaurant
In de nacht van zaterdag op zondag is ingebroken in een restaurant aan de St.Jansstraat. De inbrekers kwamen het pand binnen door aan de Popkenstraat een ruit te verbreken. Uit het restaurant werd een hoeveelheid drank flessen weggenomen. De politie stelt een onderzoek in.

Vechtpartij Grote Markt
De politie werd zondagochtend geroepen bij een vechtpartij aan de Grote Markt. Daar bleek bij een studentensociëteit een van ongeveer tien man naar binnen te willen, terwijl de sociëteit inmiddels gesloten was. De portiers weigerden de groep toe te laten. De groep begon zich vervolgens met geweld een weg te banen naar binnen. De gewaarschuwde agenten konden zes mannen uit Hoogezand en Groningen aanhouden. Drie verdachten werden na verhoor heengezonden. Een 27-jarige Groninger, een 25-jarige man uit Hoogezand en een 27-jarige man uit Hoogezand zitten nog vast.

Vernieling ruit
Zondagochtend is een 29-jarige man uit Hoogezand aangehouden op de Hofstraat. De man gooide een ruit van een woning in. Dit deed hij omdat hij een meningsverschil met de bewoner had. De politie trof de man in de omgeving van de woning aan. Hij is na verhoor heengezonden.

Onder invloed van alcohol
Afgelopen nacht heeft de politie op de Parkweg een 26-jarige man uit Gerkesklooster aangehouden. De man reed onder invloed van alcohol in zijn auto. Na onderzoek constateerde de politie bijna 2 promille alcohol in zijn bloed. Zijn rijbewijs werd ingenomen en de bestuurder kreeg een rijverbod van tien uren.

Betaling met gestolen Visacard
Een 15-jarig meisje uit Langeveld Dld. Trachtte zondagavond bij een benzinestation aan de Beneluxweg gekochte goederen te betalen. De verdachte kwam met een man de shop binnen en kocht etenswaren. Toen zij moest betalen toonde zij een Visa creditcard. Nadat het alarm van de kaart was afgegaan, vluchtte de man de shop uit en vertrok met een auto. De vrouw werd vastgehouden tot de politie kwam. Zij is ingesloten.

Voor nadere informatie afdeling voorlichting tel. 050-5995010

Deel: ' Politiebericht stad Groningen '