Politiebericht

Dagelijkse berichten district Groningen/Haren

Maandag 18 oktober 1999

Bromfietser onder invloed
Een 39-jarige bromfietser en zijn passagier reden zonder helm zondagochtend op de Korreweg. Reden om hen aan een controle te onderwerpen. De 39-jarige bestuurder sprak met dubbele tong en werd meegenomen naar het bureau voor een ademanalyse-test. De man weigerde de test en tegen hem wordt proces-verbaal opgemaakt. Hij werd ter ontnuchtering ingesloten.

Geparkeerde auto aangereden
In de Fruitstraat werd zondagochtend door een 30-jarige automobilist uit Hoogezand een geparkeerde auto aangereden. De automobilist maakte zich na de aanrijding direct met zijn wagen uit de voeten. Enige tijd later trof de politie op het Boterdiep de rijdende beschadigde auto aan. De bestuurder uit Hoogezand en drie inzittenden werden voor nader onderzoek naar het bureau gebracht. Daar bekende de bestuurder de aanrijding en verklaarde hij niet in het bezit te zijn van een rijbewijs. Een 53-jarige inzittende uit Arnhem bleek in het bezit van een pasje dat was weggenomen bij een inbraak uit een bedrijf op 7 oktober. Een andere 30-jarige inzittende uit Groningen bleek nog gezocht te worden voor een inbraak in een kapperzaak. De beide inzittende zijn voor nader verhoor ingesloten. De bestuurder is met een proces-verbaal heengezonden.

Gebruikers op de bon
Vijf gebruikers die zondagavond bij het Harmoniecomplex aan de Oude Kijk in ?t Jatstraat hebben een zogenaamde lik-op-stuk bon gekregen voor het veroorzaken van overlast. Bij nader onderzoek bleek een 30-jarige verslaafde in het bezit van goederen die eerder die avond uit een auto aan de Stoeldraaiersstraat waren weggenomen. Hij is ingesloten. Een andere aangehouden man - 30 jaar uit Groningen - voldeed aan het signalement van een beroving eerder die avond in het Noorderplantsoen. In het plantsoen was een 35-jarige man en een 19-jarige vrouw overvallen door twee mannen. De 35-jarige man was in gevecht geraakt en geslagen en geschopt. De 30-jarige man is ingesloten voor nader onderzoek.

Inbreker betrapt
Overburen in de Reviusstraat zagen zondagmiddag een 35-jarige man uit Hoogezand ? die eerder in straat opvallend veel belangstelling toonde voor geparkeerde auto?s ? in een woning staan. De man liep op een gegeven moment in de richting van de van Lenneplaan. Geholpen door getuigen kon de politie de man in de Betje Wolffstraat aanhouden. De man was in het bezit van een zak pillen en een geldbedrag die waren weggenomen uit de woning. De man is voor nader onderzoek ingesloten.

Tasjesroof
Op de Pleiadenlaan is zondagmiddag rond 17.30 uur een 79-jarige vrouw uit Groningen beroofd van haar handtas. De vrouw liep op de stoep toen een jongeman op een fiets haar van achteren naderde en haar tas afpakte. De vrouw kon zich ternauwernood staande houden. De tasjesdief met een smal postuur en een lichte trui reed weg in de richting van de Regulusstraat.

Trammelant in café
Een 44-jarige barkeepster kreeg zondagmiddag op een nog niet verklaarde manier een snee in haar hoofd. De vrouw is voor behandeling naar het ziekenhuis gebracht. In het café was trammelant geweest met een 48-jarige vrouw en een 53-jarige man - beide uit Groningen - en andere bezoekers. Op een gegeven moment werden zij uit het café gezet waarbij een naar buiten gegooide handtas verdwenen bleek te zijn. De politie heeft de zaak in onderzoek.

Voor nadere informatie: afdeling voorlichting, telefoon 0 50 - 5 995 010

Deel: ' Politiebericht stad Groningen '