Politiebericht

Vrijdagmiddag 3 september 1999

Dagelijkse berichten district Groningen / Haren

Verkeerscontroles
Op de ringweg rond Groningen zijn vanochtend meerdere verkeerscontroles gehouden. Op de Beneluxweg werd een 43-jarige man uit Pieterzijl gecontroleerd toen hij met zijn landbouwtrekker met daarachter twee aanhangwagens over de autoweg reed. De aanhangwagens, beladen met stro, waren te hoog beladen en de totale combinatie was met een lengte van bijna 25 meter zeven meter te lang. De combinatie werd van de weg gehaald en de nodige proces-verbalen zijn uitgeschreven. Op de Weg der Verenigde Naties waren drie vrachtwagen te zwaar beladen met respectievelijk schuimaarde, aardappels en asfalt. De chauffeurs uit Uithuizen, Haren en Finsterwolde moesten afladen en kregen een proces-verbaal. Een Poolse vrachtwagenchauffeur bleek 's middags al 14.5 uur gereden te hebben toen hij op de Weg der Verenigde Naties werd gecontroleerd. De man kreeg een rijverbod van 8 uur en een boete van f 2000.-.

Vrouw aangehouden met drugs
In een woning aan de Klaprooslaan heeft de politie vanochtend een 42-jarige vrouw aangehouden die in het bezit was van dertig gram heroïne. De vrouw probeerde onderweg naar het bureau nog uit de auto weg te komen maar dit kon verhinderd worden. De vrouw is voor verhoor ingesloten.

Vrouw voor brandstichting aangehouden
In een gebouw voor geestelijke hulpverlening aan de Sint Walburgstraat heeft de politie een 35-jarige vrouw uit Groningen aangehouden voor brandstichting en bedreiging. De vrouw had in de hal van het gebouw twee vuilniszakken in de brand gestoken en had daarvoor personeel bedreigd. De vrouw is ingesloten en wordt op maandag aan de officier van justitie voorgeleid.

Dronken automobiliste maakt brokken
Op de Spilsluizen reed vanmiddag een 57-jarige automobiliste uit Groningen tegen een voor haar stilstaande auto van een 26-jarige man uit Groningen aan. De vrouw bleek onder invloed van alcoholhoudende drank. Zij blies een promillage van 2.0. Het rijbewijs van de vrouw werd ingenomen en zij krijgt een proces-verbaal.

Overval op tankstation
Een tankstation aan de Turfsingel is vanmiddag rond 15.20 uur overvallen door een gemaskerde man en vrouw. Onder dreiging van een vuurwapen en een mes werd het personeelslid gedwongen een bedrag van enkele honderden guldens af te geven. Na de overval vluchtten de twee overvallers te voet weg in de richting van de Nieuwe Ebbingestraat. De politie stelt een onderzoek in.

Voor nadere informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010

Deel: ' Politiebericht stad Groningen '