Politiebericht

Zaterdag 18 september 1999

Dagelijkse berichten district Groningen/Haren

Man mishandeld
In de Bruine Ruiterstraat in Groningen is vannacht een 40-jarige man uit Groningen mishandeld. De man werd zonder enige aanleiding door een aantal voorbijgangers geschopt en geslagen. Daarbij liep het slachtoffer hoofd- en schouderletsel op. Hij moet zich onder doktersbehandeling stellen. De politie stelt een onderzoek in.

Steekpartij
Een 24-jarige man uit Groningen is gisteravond gewond geraakt bij een ruzie in de Poelestraat in Groningen. De man liep daarbij een steekwond in het gezicht op. Hij kreeg in een café ruzie met een andere man waarbij over en weer werd gedreigd. Onderzoek door de politie heeft uitgewezen dat het slachtoffer de andere man tijdens de ruzie mogelijk met een schroevendraaier heeft bedreigd. Ook de dader dreigde met een scherp voorwerp en stak het slachtoffer daarmee in het gezicht. Die liep een snijwond op. De man is voor behandeling overgebracht naar een ziekenhuis. De politie onderzoekt de toedracht van de steekpartij.

Bestuurder onder invloed
De politie heeft gisteravond op de Beneluxweg in Groningen een 52-jarige automobilist uit Groningen aangehouden wegens rijden onder invloed. De man reed met zijn auto slingerend over de A-28 en de Weg der Verenigde Naties. Hij bleek bij controle te veel te hebben gedronken. Bij de ademanalyse werd 1.6 promille alcohol gemeten. Met een rijverbod van 8 uur en een dagvaarding is de verdachte na verhoor heengezonden. Zijn rijbewijs is door de politie ingevorderd.

Man aangehouden na ruzie met vriendin
In een woning aan de Floresstraat in Groningen heeft de politie gisteravond een 29-jarige man uit Groningen aangehouden. De man wordt ervan verdacht zijn 19-jarige vriendin tijdens een ruzie over het beëindigen van de relatie meerdere keren te hebben geslagen. Ook zou hij de vrouw de laatste weken vaker hebben mishandeld. De man is door de politie meegenomen en voor nader onderzoek en verhoor ingesloten.

Bejaarde vrouw beroofd
Een 86-jarige vrouw uit Groningen is gistermiddag op de Pleiadenlaan in Groningen beroofd van haar boodschappentas. De vrouw was te voet onderweg naar een winkelcentrum toen de tas haar door een onbekende, ongeveer 20-jarige man, uit de hand werd gerukt. In de tas zat naast enkele persoonlijke spullen een geldbedrag van ruim honderd gulden.

Automobiliste onder invloed
Wegens rijden onder invloed van alcoholhoudende drank heeft de politie vannacht in de Poelestraat een 27-jarige vrouw uit Groningen aangehouden. De vrouw reed met gedoofde lichten in haar auto. Ze bleek naast alcohol ook drugs te hebben gebruikt. Bij de ademanalyse werd 1.0 promille alcohol gemeten. Na verhoor is de verdachte met een dagvaarding en een rijverbod van 4 uur heengezonden. Ze kreeg tevens een geldboete van 900 gulden opgelegd.

Autodieven aangehouden
Op het Damsterdiep in Groningen heeft de politie vannacht een 28-jarige man zonder vaste woon- of verblijfplaats en een 36-jarige man uit Groningen aangehouden. Ze reden samen in een auto die bij onderzoek door de politie bleek te zijn gestolen. De auto, eigendom van een 23-jarige vrouw uit Groningen, was donderdagavond gestolen in de Bloemstraat in Groningen. De verdachten zijn voor nader onderzoek en verhoor ingesloten. De auto is aan de eigenaresse terug gegeven.

Voor nadere informatie, afdeling voorlichting, telefoon 0 50 - 5 995 010

Deel: ' Politiebericht Stad Groningen '