Politiebericht

Donderdag 2 september 1999

Dagelijkse berichten district Groningen / Haren

Verkeersmaatregelen
Op 4 en 5 september worden in de binnenstad enkele braderieen en festiviteiten georganiseerd. Hierdoor zijn een aantal wegen afgesloten. Op 4 september betreft het de wegen Nieuwe Ebbingestraat, Oosterstraat, Folkingestraat, Poelestraat, Stoeldraaierstraat en Kromme Elleboog. Op zondag 5 september is alleen de Poelestraat nog voor alle verkeer gestremd. De Hiddemaheerd is zaterdagavond afgesloten in verband met een straatbarbeque.

Werkzaamheden Onnerweg
De Onnerweg in Haren is in verband met asfalteringswerkzaamheden van 3 september tot en met 6 september voor alle verkeer afgesloten.

Overbeladen
Een 47-jarige chauffeur van een transportbedrijf uit Oosterwolde kreeg woensdagochtend een proces verbaal. Zijn vrachtauto met aanhangwagen bleek bij controle met ruim 20 procent overbeladen te zijn. Hij kreeg een proces verbaal.

Vernieling kindertuin
Sinds begin deze week zijn er in de kindertuin aan de Beijumerweg meerdere vernielingen gepleegd. In de avonduren hebben vandalen de gehele tuin overhoop gehaald. Alle aangeplante zonnebloemen en stokbonen werden afgebroken. Ook vogelverschrikkers moesten het ontgelden.

Vernielingen schoolgebouw
Op het terrein van het Maartenscollege aan de Hemmenlaan zijn in de dinsdagnacht vernielingen gepleegd. Banken, stoelen en de verlichting op het terrein werden vernield. Ook bleken op het terrein diverse bierflesjes kapot gegooid. Daders zijn niet bekend.

Diefstal telefoon
Een 27-jarige stadjer is woensdagmiddag in een telefoonwinkel aan de Waagstraat aangehouden. De man nam uit de winkel een telefoon weg, die hem door het personeel werd getoond. Nadat hij naar buiten was gevlucht kon het personeel hem in de omgeving achterhalen en overdragen aan de politie. De verklaarde de diefstal te hebben gepleegd omdat het te lang duurde voor een door hem in reparatie gegeven telefoon gerepareerd was. Hij kreeg een proces verbaal.

Aangetroffen gestolen auto
Op de Verbindingstraat trof de politie woensdagmiddag een gestolen auto aan. Agenten kregen een melding dat de auto was weggenomen bij een garage op het Sontplein. Toen zij de auto zagen rijden ging de bestuurder er vandoor. Uiteindelijk troffen de agenten de auto leeg aan. Getuigen verklaarden dat drie mannen uit de auto waren gevlucht. Zij zijn nog spoorloos.

Vrouw mishandeld
Op de Slachthuisstraat is afgelopen nacht een 37-jarige vrouw uit Groningen door haar ex. mishandeld. De politie kreeg een melding van een vechtpartij op straat. Toen zij daar aankwam bleek de verdachte reeds gevlucht. Wel troffen agenten de vrouw en een 23-jarige stadjer aan. Beiden bleken klappen te hebben opgelopen. De ex. probeerde de vrouw in zijn auto te trekken, waarbij de stadjer tussen beide kwam. De verdachte vluchtte vervolgens het nabij gelegen park in. Hij is bij de politie bekend.

Gewonde bij steekincident
Een 39-jarige stadjer is woensdagmiddag op het Wielewaalplein door de politie aangehouden. De man bleek een 34-jarige stadjer bij een supermarkt met een mes te hebben gestoken. Beide heren bleken vlak voor de steekpartij in een woning aan de Kievitstraat onenigheid te hebben gehad over een vrouw. Toen het slachtoffer met zijn vriendin naar de supermarkt ging, bleek korte tijd later ook de verdachte daar naar toe te zijn gegaan. Hier stak hij het slachtoffer met een mes. De dader kon in de omgeving worden aangehouden. Hij is ingesloten. Het slachtoffer werd naar een ziekenhuis gebracht.

Aangifte diefstal portemonnaie
Een 37-jarige man uit Jeuchen (Duitsland) heeft afgelopen nacht aangifte gedaan ter zake diefstal van zijn portemonnaie. De man verklaarde door een onbekende te zijn beroofd van zijn portemonnaie met enkele honderden guldens, juist op het moment dat hij een bolletje coke wilde kopen. De diefstal gebeurde op de Eerste Drift Splissluizen in Groningen.

Heling
Vanmorgen rond 06.10 uur heeft de politie een 33-jarige man uit Groningen aangehouden op verdenking van diefstal of heling. De politie trof de man aan op de Oude Boteringestraat in Groningen. Hij droeg een tas met kledingstukken bij zich, waaraan nog prijskaartjes zaten bevestigd. Het gaat om vier jasjes van fl. 159,-- per stuk, 3 spijkerbroeken van fl. 89,-- per stuk, een trui van fl. 99,-- en een telefax. De man is voor nader onderzoek ingesloten.

Afgelopen nacht is een 29-jarige man uit Groningen aangehouden op verdenking van het plegen van een autoinbraak. De man werd op de Gymnasiumstraat in Groningen door getuigen vastgehouden. Hi wordt er van verdacht een autoruit te hebben ingeslagen en daaruit een viertal CD?s te hebben weggenomen. Hij is voor nader onderzoek ingesloten.

Nadere informatie informatie, bureau voorlichting, tel. 050-5995010

Deel: ' Politiebericht stad Groningen '