Politiebericht

Dagelijkse berichten district Groningen / Haren

Maandag, 24 januari 2000

13-jarig meisje zwaar gewond na botsing
Een 13-jarig meisje uit de stad is zondagmiddag ernstig gewond geraakt toen ze op de kruising Floresstraat met de Javalaan in haar woonplaats op haar fiets werd geschept door een personenauto, bestuurd door een 22-jarige inwoner van Hoogezand. Ze is met botbreuken en hersenletsel overgebracht naar het ziekenhuis. Het meisje stak vanaf de Javalaan de kruising over en verleende daarbij geen voorrang aan de personenauto. Deze reed vermoedelijk met een te hoge snelheid, waardoor hij niet op tijd tot stilstand kon komen. De politie is op zoek naar getuigen van dit ongeval. Zij worden verzocht contact op te nemen met de politie onder telefoonnummer 050-5995995.

Autokraker aangehouden
Aan het Gedempte Kattendiep is gisteravond een 19-jarige inwoner van Ten Boer aangehouden die bezig was in te breken in een geparkeerde auto. Omstanders hielden de man aan en leverden hem uit aan de politie die inmiddels gewaarschuwd was. De man had onder meer een gsm uit de bewuste auto gehaald. Hij is voor nader onderzoek ingesloten.

Een 45 en een 41-jarige stadjer zijn gisteravond aangehouden voor de diefstal van een fiets op de Sledemennerstraat in de stad. De politie werd getipt en trof het tweetal aan op de Hoekstraat. Ze zijn voor onderzoek ingesloten.

Nadere informatie afdeling voorlichting regiopolitie Groningen, telefoon: 050-5995010.

Deel: ' Politiebericht stad Groningen '