Politiebericht

Dagelijkse berichten districten Groningen/Haren

Woensdag 9 februari 2000

Vrachtwagen verliest lading
Een vrachtwagen van een transportbedrijf uit Zoutkamp heeft gisteravond een deel van de lading verloren aan de Europaweg in Groningen. De 30-jarige chauffeur van de combinatie, die visafval vervoerde en onderweg was naar Cuxhaven, reed over de afrit van de Weg der Verenigde Naties en remde af bij de verkeerslichten voor de Europaweg. Bij het remmen schoof een deel van de lading naar voren. Een klein deel daarvan kwam onder een dekzeil uit en belandde over een afstand van 80 meter op het wegdek. De brandweer heeft de weg schoongespoten, evenals de vrachtauto.

Beroving bij pinautomaat
Een 23-jarige vrouw uit Groningen is gisteravond beroofd bij een pinautomaat aan de Nieuwe Ebbingestraat in Groningen. De vrouw had een bedrag van 50 gulden uit de automaat gehaald en bij het uitnemen van het geld greep een achter haar staande man het geld beet. Beiden trokken aan de banbiljetten die daarbij scheurden. De overvaller dreigde de vrouw met een mes te steken maar zowel het slachtoffer als een getuige hebben niet gezien dat hij ook daadwerkelijk een mes had. De man ging er met de afgescheurde biljetten te voet vandoor.

Agressieve winkeldief
In een supermarkt aan de Jacob van Ruysdaelstraat in Groningen heeft de politie gistermiddag een 53-jarige man uit Groningen aangehouden. De man werd door winkelpersoneel betrapt bij het wegnemen van 3 pakken kaas. Toen hij de kassa was gepasseerd sprak een medewerker de man op zijn gedrag aan en verzocht hem mee te gaan naar een kantoor. De man verzette zich en er ontstond een vechtpartij met het winkelpersoneel. De verdachte trok daarbij een mes en verwondde daarmee een medewerker. Hij liep lichte verwondingen op aan het gezicht. Bij de komst van de politie was de verdachte inmiddels overmeesterd. De man is naar het politiebureau gebracht en ingesloten voor nader onderzoek en verhoor.

Man aangehouden wegens vrijheidsberoving
In een woning aan het Bleekveld in Groningen heeft de politie gistermiddag een 25-jarige man uit Groningen aangehouden. Hij wordt ervan verdacht zijn 24-jarige ex-vriendin enige tijd in haar woning te hebben vastgehouden. De man die psychisch in de war is, had bij zijn ex om hulp gevraagd. Zij bood hem aanvankelijk een luisterend oor, maar mocht vervolgens haar woning niet verlaten. Ook verbood de man haar te bellen. Na enige tijd zag de vrouw kans de woning uit te komen en de politie te waarschuwen. De man is naar het politiebureau gebracht en na onderzoek met rechterlijke machtiging opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis.

Vrouw zwaar gewond bij verkeersongeval
Bij een verkeersongeval aan de Pleiadenlaan in Groningen is gistermiddag een 53-jarige vrouw uit Groningen zwaar gewond geraakt. De vrouw fietste over het Jaagpad en stopte aan het eind daarvan om het fietspand langs de Pleiadenlaan over te steken. Daarbij werd ze aangereden door een over het fietspad rijdende bromfietser op een rode bromscooter. De vrouw kwam te vallen en liep zwaar hoofdletsel op. Zij is overgebracht naar een ziekenhuis en opgenomen op de afdeling intensive care. Haar toestand is kritiek. De bij het ongeval betrokken bromfietser stopte even maar reed vervolgens weg in de richting van de Noorderkroonstraat. Zij identiteit is onbekend. De politie zoekt getuigen van het ongeval. Zij kunnen contact opnemen met het politiebureau aan de Diamantlaan in Groningen, telefoon 0 50 - 5 995 200.

Winkeldief aangehouden
De politie heeft in een supermarkt aan de Eyssoniusstraat in Groningen gistermorgen een 38-jarige man uit Groningen aangehouden. De man werd door winkelpersoneel betrapt toen hij een aantal levensmiddelen die hij uit de stellingen had genomen niet afrekende aan de kassa. Hij bleek onder zijn jas een tube zalf en verpakte vleeswaren onder zijn jas te hebben verstopt. De man is door de politie meegenomen en ingesloten. Hij wordt verdacht van meerdere diefstallen.

Controle autogordels
De politie heeft gistermorgen een controle gehouden op het dragen van autogordels op de Winschoterkade in Groningen. Daarbij werden 200 auto's gecontroleerd. Vijftien mensen kregen een bekeuring van 90 gulden voor het niet dragen van de autogordel.

Voor nadere informatie: bureau Communicatie, telefoon 0 50 - 5 995 010

Deel: ' Politiebericht stad Groningen '