Politie Twente

Persberichten Politie Twente

Marita van Loon - tel. 053-4555588

Politie grijpt in bij vechtpartij

Circa twintig personen op de vuist

Enschede

Op zaterdag 1 mei omstreeks 03.53 uur wordt via de horecatelefoon een vechtpartij gemeld bij een uitgaansgelegenheid aan de Stadsgravenstraat. Ter plaatse blijken meerdere mensen betrokken te zijn bij de vechtpartij, met een flinke ravage tot gevolg. De politie, die met meerdere collega's naar binnen ging, had moeite om de vechtende mensen uit elkaar te halen. Het lukte uiteindelijk een 27-jarige Enschedese verdachte uit de groep te halen. Deze stribbelde flink tegen en greep zich vast aan de haren van een 30-jarige plaatsgenoot. De 27-jarige liet pas na een tik met de korte wapenstok los. Daarna werden de overige vechtenden een voor een door de politie naar buiten gewerkt. De 27-jarige werd door de politie naar het ziekenhuis gebracht, de 30-jarige werd per ambulance naar het ziekenhuis vervoerd. Beide verdachten werden nadien voor verhoor meegenomen naar het bureau. De oorzaak van de vechtpartij wordt nog onderzocht. (bps: 04-053755)

Diefstal van portemonnee
Omstanders zetten achtervolging in Enschede
Op vrijdag 30 april omstreeks 00.35 uur melden voorbijgangers op de Oude Markt dat een man op dat moment aan de Noorderhagen door meerdere personen in elkaar werd geslagen. Ter plaatse vertelde een 57-jarige Enschedeer dat hij zojuist van zijn portemonnee was beroofd. De ketting waar de portemonnee aan bevestigd was, was kapot getrokken. Vrijwel op hetzelfde moment wordt de verdachte door enkele getuigen waargenomen en aangewezen. De verdachte - een 26-jarige Enschedeer - wordt daarop door de politie aangehouden. Enkele getuigen vertelden dat zij de verdachte er met de portemonnee vandoor hadden zien gaan en dat zij hem achterna waren gerend. Zij hadden getracht de dief aan te houden, hierbij waren enkele klappen uitgedeeld. (bps: 04-053369)

Jongen mishandeld

Twee verdachten aangehouden

Hengelo

Zien surveillanten van de politie op vrijdag 30 april omstreeks 23.00 uur een opstootje aan de Burgemeester Jansenstraat. Een groep van circa tien personen staan om een knaap heen die op de grond ligt. Dan geeft een persoon uit de groep de liggende knaap een trap in het gezicht. De surveillanten grijpen in en houden de 14-jarige dader uit Hengelo aan. Het slachtoffer, een 16 jarige inwoner van Weerselo, liep een flinke bloedneus op en werd later ter controle naar het ziekenhuis overgebracht. Enkele maatjes van de 14-jarige verdachte melden zich later op de avond vrijwillig aan het bureau om getuigenverklaringen af te leggen. Een 13-jarige Hengeloer vertelde het gevecht te hebben aangesticht en ook te hebben geslagen. De 14-jarige en de 13-jarige zijn beiden in verzekering gesteld. (bps: 04-053665)

Rijden onder invloed

Twee aanhoudingen

Twente

Geesteren, Vinckenweg, vrijdag 30 april om 19.39 uur - een 54-jarige automobilist uit Geesteren blaast 370 ugl en krijgt een rijverbod van 3 uur opgelegd. (bps: 04-053599) Hof van Twente, A1, vrijdag 30 april om 22.54 uur - een 18-jarige bromfietsbestuurder uit Enter wordt de bloedproef afgenomen. De uitslag moet worden afgewacht. Omdat er sterke aanwijzingen zijn dat de man een alcoholpromillage heeft van tenminste 1,3, wordt zijn rijbewijs ingevorderd. (bps: 04-053659)

Man overleeft val van vier hoog Een misdrijf wordt uitgesloten Enschede
Op zaterdag 1 mei omstreeks 12.09 uur wordt gemeld dat een man aan de Geessinkweg van vier hoog uit een flatgebouw naar beneden is gevallen. Ter plaatse blijkt dat het slachtoffer, een 38-jarige Enschedeer, in de achtertuin was beland. Hij werd met diverse botbreuken en een klaplong overgebracht naar het ziekenhuis, waar een traumateam reeds klaarstond. Situatie van het slachtoffer is momenteel stabiel. Slachtofferhulp werd ingeschakeld voor enkele omwonenden, die getuigen waren van de val. De politie stelt een onderzoek in naar de oorzaak van de val, een misdrijf wordt uitgesloten. (bps: 04-053888)

Aanhouding wegens XTC bezit

Drugs aangetroffen in auto

Enschede

Op zondag 2 mei omstreeks 00.19 uur wordt gemeld dat er aan het Colosseum mogelijk vanuit een auto wordt gedeald. Er was gezien dat er vanuit de auto iets, vermoedelijk drugs, aan anderen werd overhandigd. De politie trof in de auto geld aan en een zakje met XTC pillen aan. De goederen zijn in beslag genomen en de 22-jarige Enschedese bestuurder is wegens bezit van verboden middelen, in verzekering gesteld. (bps: 04-054151)

Man bedreigd met mes

Verdachte aangehouden

Hengelo

Op zondag 2 mei omstreeks 01.06 uur worden verbalisanten aangesproken door een 23-jarige Hengeloer. Deze vertelde dat hij zojuist aan de Marskant was bedreigd door twee personen met een mes en dat het tweetal per auto in de richting van de Emmaweg waren weggereden. Het slachtoffer, bij de politie ingestapt, zag vervolgens de auto in de Helmersstraat rijden. Daarop werd het tweetal aangehouden. Bij één van de twee, een 22-jarige Rotterdammer, werd een tas aangetroffen met daarin een mes. Het duo werd aangehouden. Uit het verhoor bleek dat de tweede verdachte nagenoeg niets met de bedreiging te maken had en hij werd weer op vrije voeten gesteld. De 22-jarige werd ingesloten. Hij heeft inmiddels vrijwillig afstand gedaan van het wapen. Er wordt proces verbaal tegen de man opgemaakt. (bps: 04-054147)

---- --

Deel: ' Politiebericht Twente 02-05-2004 '