Politie Twente

Aanrijding met letsel
Haaksbergen, Watermolenweg
Woensdag 19 febr.'03 omstreeks 21.27 uur
Een 18-jarige bestuurder van een bromfiets en zijn 15-jarige passagier, beide afkomstig uit Haaksbergen zijn frontaal in botsing gekomen met een 16-jarige bromfietsbestuurder uit Rekken. Aanleiding van het ongeval wordt nog onderzocht. De drie jongens zijn, allen met letsel, overgebracht naar het ziekenhuis voor nader onderzoek.

Rijden onder invloed
Enschede, Hengelosestraat
Donderdag 20 febr.03 omstreeks 4.00 uur
Door de politie werd een 30-jarige bestuurder uit Almelo gecontroleerd op het gebruik van alcohol. Na de blaastest op straat werd hij aangehouden en overgebracht naar het bureau. De uitslag van de test op het ademanalyseapparaat was 0,83 promille. De man heeft met een bekeuring het bureau verlaten.

Dronken man moet nog 14 dagen 'zitten'. 03-022410
Enschede, Noorderhagen
Woensdag 19 febr.'03 omstreeks 18.07 uur
De politie heeft een 47-jarige Enschedese man aangehouden die zich in de promenade vervelend gedroeg. De man verkeerde onder invloed van alcohol. Bleek tevens dat de man nog 14 dagen hechtenis had openstaan. De man werd daarom opgesloten.

03-022084
Enschede, Europalaan, S.L.
Louwesstraat
Woensdag 19 febr.'03 omstreeks 10.48 uur
Naar aanleiding van klachten uit de buurt zijn door de politie tussen 9.00 uur en 10.45 uur, 13.30 uur en15.45 uur verkeerscontroles gehouden.
In totaal zijn er 24 personen bekeurd voor het niet dragen van een gordel. Een bestuurder is bekeurd omdat hij tijdens het besturen van zijn voertuig handmatig aan het telefoneren was. Drie
bromfietsbestuurders zijn bekeurd voor het niet hebben van een geldig
bromfietscertificaat. Vier bestuurders hadden een bromfiets met een te hoge constructiesnelheid (opgevoerd). Een bromfiets was niet voorzien van de verplichte gele plaat of sticker. Tevens zijn er nog 2 boetes uitgeschreven voor het rijden in gesloten verklaring en het niet hebben van een autoverzekering.

Enschede, H. Ter Kuilestraat Woensdag 19 febr.'03
De politie heeft tussen 11.00 uur en 12.00 uur een verkeerscontrole gehouden. Er zijn 7 mensen bekeurd voor het niet dragen van een gordel. Een bestuurder is bekeurd omdat hij niet handsfree telefoneerde. T.a.v. aanhangwagens is er bekeurd op: Overbelading, maar liefst 137 %! En het hebben van een negatieve koppelingsdruk en het hebben van niet werkende verlichting.

Diefstal uit bedrijf
03-021991
Manderveen
Woensdag 19 febr.'03
Bij een bedrijf te Manderveen is ingebroken tussen 1.40 uur en 7.00 uur. De buit bestond o.a. uit computers en geld. De 28-jarige eigenaar van het bedrijf heeft aangifte gedaan.

Zolderbrand
Hertme, Hertmerweg
Woensdag 19 febr.'03 omstreeks 17.21 uur
De politie kreeg een melding van een zolderbrand. De bejaarde bewoners (beiden rond de zeventig) waren nog in de woning aanwezig. Bij aankomst van de politie braken de vlammen net door de deur die toegang gaf tot de zolder.
Daarop heeft iedereen de woning verlaten in afwachting van de brandweer. Door snelle en doelgerichte inzet van de brandweer werd de brand snel onder controle gehouden. Van een uitslaande brand was daarom geen sprake. De oorzaak van de brand is vermoedelijk een brandende lamp die te dicht tegen een matras/dekbed had gelegen.

Hengelo, P.C. Hooftlaan, sportlaan Driene
Woensdag 19 febr.'03
De politie heeft tussen 9.30 uur en 11.00 uur een verkeerscontrole op gordel en bromfietsen gehouden.
In totaal werden 23 bekeuring
uitgeschreven voor het niet dragen van de gordel. Twee bestuurders van een bromfiets werden bekeurd omdat zij ondeugdelijke remmen op de bromfiets hadden. Tevens werden er 4 boetes uitgedeeld terzake constructiesnelheid (opgevoerde bromfietsen).

Aanrijding onder invloed van alcohol 03-022485 / 03-022505
Hellendoorn, Kasteelstraat
Woensdag 19 febr.'03 omstreeks 23.30 uur
De politie zag tijdens de surveillance de auto van een 26-jarige man uit Vroomshoop in een tuin aan de Kasteelstraat staan. De bestuurder en zijn 23-jarige vriendin hadden reeds zelf voor een sleper voor het voertuig gezorgd. Uit onderzoek bleek dat de 26-jarige man had gereden. Omdat de agenten vermoedden dat hij alcohol had genuttigd moest de man een blaastest afleggen. Daarop werd de man aangehouden en overgebracht naar het bureau alwaar hij op het ademanalyseapparaat een uitslag van 0,6 promile blies.
Het rijbewijs van de man is ingevorderd i.v.m. recidive.

Wasdroger in brand
Rijssen, Diekjansweg
Woensdag 19 febr.'03 omstreeks 11.38 uur
De politie kreeg een melding van een brand in een verzorgingstehuis. Door het personeel waren alle bewoners al naar buiten gebracht. Bleek dat de, in werkingzijnde, wasdroger van een 83-jarige bewoonster spontaan was gaan branden. Door een personeelslid is de brand geblust met een schuimblusser. De brandweer is alsnog ter plaatse gekomen om de rook weg te zuigen.

Spouwbrand
Holten, Rorikstraat
Woensdag 19 febr.'03 omstreeks 11.53 uur
Tijdens het verwijderen van verf met een brander door een schilder is er een vlam overgeslagen naar de isolatie in de spouw. De brandweer heeft het brandje geblust.

Transportband vat vlam
Westerhaar-Vriezenveense wijk Woensdag 19 febr.'03 omstreeks 18.59 uur
Bij een bedrijf aan de Sluiskade Noordzijde vatte een transportband vlam. Hierdoor ging het turfstrooisel smeulen en stond de hal van het bedrijf vol met rook. De brandweer heeft het smeulende turf doeltreffend geblust middels het gebruik van de warmtecamera.

12 auto-inbraken
03-
Nijverdal, Het Lochter
Woensdag 19 febr.'03
In de wijk 't Lochter hebben 12 inbraken in auto's plaatsgevonden. De politie gaat uit van een 'serie' gezien de werkwijze van de dader(s) die overeen komt. De buit bestond uit autoradio's.

---- --

Deel: ' Politiebericht Twente 20-02-2003 '