Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 26-07-2001

Politieberichten district Eemland noord, 10.00 uur
Bedrijfsongeval

EEMNES Een 20-jarige inwoner van Marreveld liep woensdagmorgen ernstig vingerletsel op.

De man verrichtte werkzaamheden als vuilnisophaler en stond op de achterzijde van de vrachtauto van een bedrijf uit Leusden. De man kwam op een gegeven moment met zijn vinger klem te zitten tussen een stang en een schokbreker. De brandweer moest er aan te pas komen om de man uit zijn benarde positie te bevrijden.

Na het doorzagen van de stang kwam de vinger vrij. De man werd met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht voor verdere behandeling.

Toezicht Spakenburgse dagen

BUNSCHOTEN SPAKENBURG Mede door het mooie weer werden de Spakenburgse dagen druk bezocht en hield de politie extra controles op het parkeergedrag.

Op de Kerkstraat werden 5 bestuurders bekeurd voor het negeren van het stopverbod. Op de Sluisweg kregen twee bestuurders een bekeuring voor het negeren van het parkeerverbod en een bestuurder kreeg een bekeuring voor het rijden in strijd met een geslotenverklaring.

Automobilist onder invloed

SOEST Een 45-jarige automobilist uit Soest is in de nacht van woensdag op donderdag betrapt op het rijden onder invloed van alcohol.

Politiemensen zagen hem rijden over de Nieuweweg en zetten hem aan de kant. Na de positieve blaastest op straat bedroeg de uitslag op de ademanalyse 0,9 promille, hetgeen een boete betekende van 700 gulden.

Wegdek door bakolie verontreinigd

BUNSCHOTEN-SPAKENBURG Weggelekte bakolie uit een vrachtwagen van een bedrijf uit Bunschoten-Spakenburg verontreinigde het wegdek van de Amersfoortseweg en de Oostelijke Randweg woensdagavond.

Op aanwijzing van de brandweer kon de gewaarschuwde politie vrij eenvoudig het oliespoor volgen dat liep tot aan het terrein van de veroorzaker. Na onderzoek bleek dat een ton gevuld met tien liter bakolie in de vrachtauto vermoedelijk lek was geraakt en leeg was gelopen.

De brandweer reinigde met hogedrukspuiten het wegdek en zal vermoedelijk de kosten verhalen op de veroorzaker.

Bromfietser gaat er vandoor
SOEST - Een 12-jarige bromfietser uit Soest trachtte woensdagmorgen te ontkomen aan de politie.

De politie zag hem rijden en wilde hem controleren, maar gaf vol gas en trachtte via diverse steegjes aan de politie te ontkomen. De bromfietser nam daarbij veel risico. Uiteindelijk lukte het de politie om hem op de Hartweg aan de kant te zetten.

De jongen kreeg een bekeuring voor het rijden op een bromfiets terwijl hij nog geen 16 jaar oud was, niet verzekerde bromfiets en technische gebreken aan de bromfiets.

Deel: ' Politiebericht Utrecht district Eemland Noord '