Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 26-07-2001

Politieberichten district Eemland zuid, 09.50 uur
Winkeldief aangehouden

AMERSFOORT Een 32-jarige man uit Harderwijk is woensdagmiddag aangehouden op verdenking van winkeldiefstal.

De man had in een winkel aan Emiclaerhof 20 pakken koffie gestolen. De man werd betrapt bij de diefstal en vervolgens overgedragen aan de politie. Op het bureau bekende de Harderwijker de diefstal en met een dagvaarding op zak werd hij weer in vrijheid gesteld.

Fietsendief gepakt

AMERSFOORT Een 30-jarige conducteur van de Nederlandse Spoorwegen heeft een 28-jarige man uit Amersfoort aangehouden op verdenking van het stelen van een fiets.

De conducteur was in de nacht van woensdag op donderdag getuige van de diefstal, bedacht zich niet en ging achter de dief aan. Die liep met de fiets onder zijn arm via het Smallenpad de Brouwerstunnel in. Met behulp van de inmiddels gewaarschuwde politie kon de Amersfoorter worden aangehouden.

Op het bureau bekende de man de diefstal. Na verhoor mocht de man weer vertrekken. De fiets staat in bureau Amersfoort-centrum te wachten op de rechtmatige eigenaar.

Vrouw van tas beroofd

AMERSFOORT - In de nacht van woensdag op donderdag rond half twee is een 17-jarige inwoonster van Amersfoort van haar tas beroofd op de Noordewierweg.

De Amersfoortse liep ter hoogte van de speeltuinvereniging en hoorde dat een bromfiets haar van achteren naderde. Zij schonk hier verder geen aandacht aan. Echter plotseling voelde zij dat aan haar handtas werd getrokken. Dit bleek gedaan te worden door de passagier van een scooter die werd bestuurd door een andere man.

Door de kracht waarmee dit gepaard ging, viel de Amersfoortse en moest zij de tas loslaten. Door de val bezeerde zij haar hand en pols. De twee mannen reden vervolgens weg richting Van Groningerstraat. In de gestolen zwarte leren tas zat haar portemonnee, giromaatpas en diverse persoonlijke spulletjes.

Alcoholcontrole

AMERSFOORT In de nacht van woensdag op donderdag werden bij een alcoholcontrole op de Molenstraat en de Westsingel drie bestuurders betrapt op het rijden onder invloed van alcohol.

De uitslagen van de ademanalyses bedroegen respectievelijk 0.8, 0.9 en
1.4 promille. De hoogte van de boetes bedroegen respectievelijk 410 en 700 gulden. Van de bestuurder met 1.4 promille, een 35-jarige Amersfoorter, werd ook het rijbewijs ingevorderd en kon gezien de hoogte van de uitslag niet direct een boete worden opgelegd. Zijn zaak wordt doorgezonden naar de rechtbank.

Deel: ' Politiebericht Utrecht district Eemland Zuid '