Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 19-06-2002 Persberichten district Heuvelrug, 09.45 uur

Rijden onder invloed

VEENENDAAL De politie heeft in de nacht van dinsdag 19 op woensdag 19 juni een vrouw aangehouden voor het rijden onder invloed.

De 27-jarige vrouw uit Veenendaal kreeg omstreeks 01.50 uur een stopteken. Na een eerste blaastest bleek dat de vrouw te veel gedronken had. Op het bureau wees de ademanalyse uit dat zij 0,95 promille alcohol in haar lichaam had. Met een rijverbod van drie uur werd zij naar huis gestuurd. De rechter zal straf voor de vrouw gaan bepalen.

Bromfietser aangehouden

ELST Dinsdagmiddag heeft de politie op de Veenendaalsestraatweg een jongen aangehouden op zijn opgevoerde bromfiets.

Tijdens de surveillance zagen agenten en bromfietser rijden met en verlopen verzekeringsplaatje. De 16-jarige bestuurder uit Ochten droeg tevens geen helm en reed te hard. De jongen kreeg een stopteken en werd meegenomen naar het bureau.

Zijn bromfiets werd voor technisch onderzoek in beslag genomen.

VEENENDAAL Op de Zandstraat trof de politie een bromfietser aan die zonder verzekeringsplaatje reed.

De 16-jarige bestuurder uit Veenendaal kreeg een stopteken en zijn bromfiets werd voor onderzoek meegenomen naar het bureau. Hier bleek dat de uitlaat niet was gboedgekeurd en de constructie te groot was.

Snelheidscontrole

AMERONGEN Op de Koningin Wilhelminaweg heeft de politie een snelheidscontrole uitgevoerd.

Tussen 13.45 en 15.45 uur werden 1093 voertuigen geconmtroleerd. Voor 100 bestuurders schreef de politie een bekeuring uit voor het overschrijden van de maximum snelheid van 50 km/u.

Deel: ' Politiebericht Utrecht district Heuvelrug 19-06-2002 '