Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 20-02-2003 Persberichten district Heuvelrug, 09.40 uur

Snelheidscontrole

RHENEN - De politie heeft woensdagmorgen op de Grebbeweg een snelheidscontrole uitgevoerd.

Tussen 08.30 en 10.45 uur werden in totaal 1606 voertuigen gecontroleerd. Voor 141 bestuurder schreef de politie een bekeuring uit voor het overschrijden van de maximum snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 83 km/u.

Bestuurder onder invloed

VEENENDAAL - De politie heeft in de nacht van woensdag 19 op donderdag 20 februari een man aangehouden voor het rijden onder invloed.

Omstreeks 01.45 uur kreeg een 23-jarige man uit Rhenen op de Rondweg-oost een stopteken. Na een eerste blaastest bleek dat hij te veel gedronken had. De man werd aangehouden en voor een ademanalyse overgebracht naar het bureau. Hier bleek dat hij 275 ug/l alcohol in zijn lichaam had. Met een proces-verbaal en een rijverbod van 1 uur werd hij naar huis gestuurd.

Snelheidscontrole

VEENENDAAL - Op de Kerkewijk heeft de politie woensdagmiddag een snelheidscontrole uitgevoerd.

Tussen 13.00 en 14.30 uur passeerden 979 voertuigen de controlepost. Voor 61 bestuurders schreef de politie een bekeuring uit voor het overschrijden van de maximum snelheid van 50 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 69 km/u.

Deel: ' Politiebericht Utrecht district Heuvelrug 20-02-2003 '