Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 6-06-2002 Persberichten district Lekstroom, 10.00 uur

Geslotenverklaring

NIEUWEGEIN Op woensdag 5 juni heeft de politie gecontroleerd op de naleving van de geslotenverklaring op de Vuilcopsekanaaldijk. Tussen 07.15 uur en 08.30 uur werden zeventien `sluipende` bestuurders bekeurd voor het negeren van de geslotenverklaring.

Winkeldievegge aangehouden

HOUTEN Op woensdag 5 juni werd een vrouw op winkeldiefstal betrapt en aangehouden.

Rond 15.45 uur zag een medewerker van een winkel aan de Spoorhaag dat een vrouw enkele levensmiddelen uit de schappen pakte en deze in een boodschappentrolley deed. De vrouw passeerde de kassa zonder deze goederen af te rekenen. Daarop werd zij door een personeelslid staande gehouden. Bij controle bleek dat de vrouw voor meer dan 150,- aan goederen had gestolen.

De verdachte, 26 jaar oud en afkomstig uit Nieuwegein, werd door politiemensen overgebracht naar het politiebureau. Tegen haar is proces-verbaal opgemaakt. Zij werd in de loop van de avond heengezonden.

Valse naam

HOUTEN In de nacht van woensdag 5 op donderdag 6 juni werd een automobilist aangehouden nadat hij een valse naam had opgegeven.

Rond 03.15 uur controleerden politiemensen op de Utrechtseweg een automobilist. De auto bleek niet verzekerd te zijn. De bestuurder gaf desgevraagd zijn naam op. De politieman in kwestie wist echter dat de opgegeven naam niet bij deze persoon hoorde. Daarop werd de automobilist voor het opgeven van een valse naam aangehouden. De auto werd in beslag genomen.

Op het politiebureau gaf de man zijn juiste personalia op. Hij bleek 30 jaar oud en afkomstig uit Lelystad te zijn. Tegen hem is proces-verbaal voor het opgeven van een valse naam en het rijden met een onverzekerde auto opgemaakt.

Deel: ' Politiebericht Utrecht district Lekstroom 06-06-2002 '