Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 19-02-2003 Persberichten district Rijn & Venen, 09.50 uur

Verkeerscontroles

MIJDRECHT/ WILNIS / KOCKENGEN / MAARSSEN / ABCOUDE -De politie heeft op dinsdag 18 februari op meerdere plaatsen verkeerscontroles gehouden.

Bij een overdag gehouden rijdende controle in en om Mijdrecht werden negentien bestuurders bekeurd omdat zij geen gebruik maakten van de autogordel, twee omdat hun verlichting niet in orde was en één omdat hij niet handenvrij belde.

Tussen 14.00 uur en 16.15 uur werd op de Provincialeweg N 212 in Wilnis op snelheid gecontroleerd. Van de 1079 gecontroleerde voertuigen reden er 42 harder dan de toegestane 80 km/u. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 118 km/u.

Bij een in de middag gehouden snelheidscontrole op de Provincialeweg N 401 in Kockengen werden 459 voertuigen gecontroleerd. 40 Bestuurders reden harder dan de toegestane 80 km/u. Ook hier bedroeg de hoogst gemeten snelheid 118 km/u.

Overdag werd op de Herenweg en de Maarssenbroekse Slag een gordelcontrole gehouden. 22 Bestuurders werden bekeurd omdat zij geen gordel droegen en twee voor het niet handenvrij bellen.

Bij een controle tussen 17.00 uur en 18.00 uur op de Burgemeester des Tombesweg in Abcoude werden bekeuringen uitgeschreven voor het niet dragen van de autogordel (7), het onnodig voeren van mistverlichting (2) en het niet handenvrij bellen (1).

Fietswrakken

WOERDEN De politie heeft op dinsdag 18 februari in samenwerking met de gemeente en de Nederlandse Spoorwegen een fietswrakkenactie gehouden.

Op het Stationsplein werden aan de Noordzijde 35 en aan de Zuidzijde 15 fietswrakken weggehaald. De wrakken zijn gestald op de Stadserf in Woerden. Eigenaren van de fietsen kunnen zich telefonisch in verbinding stellen met de Stadserf op telefoonnummer 0348-430 966. Na telefonische afspraak kunnen de fietsen de komende vier weken op donderdagmiddag tussen 16.00 uur en 16.30 uur worden opgehaald tegen vergoeding van de gemaakte kosten à 11,50.

Alcoholcontrole

LOENERSLOOT De politie heeft op dinsdag 18 februari een alcoholcontrole gehouden.

De controle vond tussen 21.00 uur en 22.00 uur op de toerit van de snelweg A2 (westbaan) bij Loenersloot plaats. Vijfentwintig bestuurders moesten een blaastest afleggen en allen bliezen een P (Pass), hetgeen betekent dat niemand (teveel) had gedronken. Eén bestuurder werd bekeurd omdat hij geen gebruik maakte van zijn autogordel.

Deel: ' Politiebericht Utrecht district Rijn & Venen 19-02-2003 '