Korps: Utrecht, plaats: Utrecht 25-02-2003 Persberichten district Rijn & Venen, 09.25 uur

Aanrijding

WOERDEN Op maandag 24 februari vond een zware aanrijding tussen twee autos plaats.

Rond 12.35 uur reed een 32-jarige vrouw uit Woerdense Verlaat met haar auto over de Wulverhorstbaan in de richting van de Noordzee. Bij haar in de auto zaten haar drie kinderen. Op de kruising met Europabaan verleende de automobiliste geen voorrang aan een van rechts komende 50-jarige automobilist uit Schiedam. Een aanrijding was het gevolg. Ten tijde van de aanrijding waren de verkeerslichten niet in werking.

Eén van de kinderen klaagde over buikpijn en werd ter plaatse door het personeel van een ambulance onderzocht, maar hoefde niet naar het ziekenhuis te worden gebracht.

Door rondvliegende onderdelen van de twee autos werd de auto van een 31-jarige man uit IJsselstein geraakt. De auto liep daarbij lichte schade op. De andere autos raakten zwaar beschadigd en moesten worden weggesleept.

Fietsster valt

DE HOEF -Op maandag 24 februari raakte een fietsster gewond bij een ongeval.

Rond 15.40 uur reed een 67-jarige vrouw uit De Hoef met haar fiets over De Hoef Westzijde. Vervolgens wilde zij van haar fiets afstappen, maar bleef met haar been haken. Daardoor kwam zij ongelukkig ten val en brak vermoedelijk haar enkel. Zij is per ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

Verkeerscontroles

BAAMBRUGGE / WOERDEN -De politie heeft op maandag 24 februari op meerdere plaatsen verkeerscontroles gehouden.

Tussen 14.00 uur en 15.30 uur werd op de Rijksstraatweg in Baambrugge gecontroleerd. Vijf bestuurders kregen een bekeuring omdat zij geen gordel droegen en twee omdat de APK was verlopen.

In Woerden werd van 16.30 uur tot 17.30 uur op de Spoorlaan gecontroleerd. Negentien bestuurders maakten geen gebruik van de autogordel en werden bekeurd.

Alcoholcontrole

WOERDEN -De politie heeft in de nacht van maandag 24 op dinsdag 25 februari een alcoholcontrole gehouden.

De controle vond van 00.30 uur tot 01.10 uur bij de kruising van het Geestdorp en de Provincialeweg N 212 plaats. Twintig bestuurders moesten een blaastest afleggen. Allen bliezen een P (Pass), hetgeen betekent dat niemand (teveel) had gedronken.

Deel: ' Politiebericht Utrecht district Rijn & Venen 25-02-2003 '