Politiebericht

Oplichting met schoonmaakmiddelen/
Utrecht, 5 januari 2000.

Bewoner overrompeld.

Op dinsdagmiddag 4 januari kwam een 54-jarige man uit Utrecht aangifte van oplichting doen aan het politiebureau. Maandag 3 januari j.l. was hij voor enkele honderden guldens opgelicht door twee mannen die schoonmaakmiddelen aan de deur verkochten.

De twee mannen belden omstreeks twee uur 's middags aan bij zijn woning aan de Eisenhowerlaan en wilden een schoonmaakproduct voor banken demonstreren. De Utrechter liet ze binnen waarna de mannen de bank gingen oppoetsen. Na gedane arbeid vroegen de mannen de Utrechter verschillende cheques uit te schrijven. De Utrechter werd hierdoor overrompeld en deed wat er van hem gevraagd werd.

Advies van de politie.

De politie adviseert burgers geen vreemde mensen in hun woning toe te laten. Het vragen naar een legitimatiebewijs met telefoonnummer van het betreffende bedrijf is geheel gerechtvaardigd. Hiermee kan nagegaan worden of de verkopers werkelijk vertegenwoordigers zijn van een bonafide bedrijf.

Deel: ' Politiebericht Utrecht oplichting met schoonmaakmiddelen '