Politie Regio Utrecht
Persberichten
Cluster Stad-Utrecht (districten Paardenveld, Marco Polo, Utrecht-Noord en Tolsteeg)

Donderdag 27 januari 2000, 09.30 uur

Schietincident in café
Utrecht - In een café in de wijk Tuinwijk is gisteravond omstreeks half tien een 34-jarige man uit Utrecht neergeschoten.

De man bevond zich in het café en kreeg onenigheid met een andere bezoeker. In eerste instantie kon de eigenaar de woordenwisseling sussen en vroeg de tweede man zijn pand te verlaten. Na ongeveer een half uur kwam deze terug in het café en sprak opnieuw de 34-jarige Utrechter aan. Hierbij liepen de gemoederen hoog op. Plotseling trok hij een vuurwapen en schoot de Utrechter neer die hierdoor in de borst gewond raakte. Het slachtoffer is door vrienden naar het Ziekenhuis Overvecht gebracht. Later op de avond is de man naar het UMC overgebracht. De man maakt het naar omstandigheden redelijk. De politie heeft inmiddels een onderzoek ingesteld naar de dader.

Gewapende overval op tankstation
Utrecht - Gisteravond is een tankstation aan de Albert Schweitzerdreef overvallen.

Omstreeks tien uur kwam een man met een bivakmuts op binnen. Hij greep een klant, een 32-jarige vrouw uit De Bilt, vast en hield hierbij een vuurwapen tegen haar hoofd. De man vroeg de 41-jarige cassière om geld. Hierop overhandigde de vrouw een onbekend geldbedrag over aan de overvaller. Hierna verdween de man in onbekende richting. De politie stelt nader onderzoek in en vraagt mogelijke getuigen contact op te nemen met de politie Utrecht Noord, 030 - 239 71 11.

Achtervolging door Utrecht Noord
Utrecht - Gisteravond omstreeks negen uur wilden agenten op de Grietstraat een bestuurder van een bestelauto controleren. Die ging er echter vandoor. Hierop volgde een lange achtervolging door verschillende straten van Utrecht Noord. De agenten voerden tijdens de achtervolging zwaailichten en sirènes. Op de Nicolaas Ruijchaverstraat stapte de bestuurder uit zijn auto en rende weg. De agenten zetten de achtervolging te voet door en konden hem aanhouden. De auto is veiliggesteld en de 35-jarige bestuurder uit Utrecht is inverzekering gesteld. De auto bleek van diefstal afkomstig te zijn.

Poging beroving laptop
Utrecht - Twee jongens hebben op dinsdagavond 25 januari omstreeks half zeven gepoogd een laptop van een 32-jarige vrouw uit Utrecht te stelen.

De vrouw liep de Eglantierstraat in toen zij door twee jongens op een scooter benaderd werd. Toen de jongens haar inhaalden, trok de passagier aan haar laptoptas. De vrouw hield haar tas goed vast waardoor de jongen nog harder ging trekken. Hierdoor kwam de vrouw te vallen, maar kon de tas vasthouden en gingen de jongens er zonder tas vandoor. De vrouw liep door de val licht letsel op. De politie vraagt mensen die getuigen zijn geweest van dit misdrijf te bellen naar het team Robuust, 030 239 71 11.

Doorrijden na aanrijding
Utrecht - Gisteravond omstreeks half zeven werd een 17-jarige man uit Utrecht aangereden op het kruispunt van de Taagdreef, Brailledreef en Loevenhoutsedijk. Hierbij brak de jongen zijn enkel en liep enkele schaafwonden op. De bestuurder van de auto reed door in de richting van het Salvador Allendeplein.
De politie Utrecht Noord vraagt getuigen van dit misdrijf te bellen via het algemene nummer, 030 239 71 11.

Zoekwoorden:

Deel: ' Politiebericht Utrecht-Stad '