Politie Regio Utrecht
Persberichten
Cluster Stad-Utrecht (districten Paardenveld, Marco Polo, Utrecht-Noord en Tolsteeg)
Woensdag 19 januari 2000

Aanhouding inbreker
Utrecht - Dinsdagochtend werden in de Warmoesstraat te Utrecht twee auto's opengebroken. Door een getuige was gezien dat de dader weas weggelopen in de richting van de Houtstraat. In de omgeving trof de politie een 18-jarige Utrechter aan die voldeed aan het signalement.

De jongen was in het bezit van een koffer afkomstig uit een van de auto's. In zijn kleding had hij een hamer die bestemd is voor het vernielen van autoruiten.

De verdachte die reeds meedere autokraken op zijn naam heeft, is ingesloten voor nader verhoor.

Berovingen Laptops
Utrecht - Woensdagochtend om twee uur werd op de Oudwijkerdwarsstraat een 30-jarige man uit Utrecht van zijn laptop beroofd.

Een tot nu toe onbekende dader trok met grote kracht de tas van de schouder van het slachtoffer waardoor het slachtoffer op de weg viel.

Na de beroving sprong de dader bij zijn maat achterop een gereedstaande scooter en reden weg in de richting van de Burgemeester Reijgerstraat.

De bestuurder van de scooter was volgens getuige een negroide man en de dader een blanke man van ongeveer 18 jaar. De dader was gekleed in een licht gele jas. Hij maakte deel uit van een groep van 5 jongeren die regelmatig ophoudt in de omgeving van de Burgemeester Reijgerstraat en de hoek Oudwijkerdwarsstraat.

Een zelfde soort beroving vond dinsdagmiddag om zes uur plaats op de Adelaarstraat. Hierbij werd een 46-jarige man uit Utrecht het slachtoffer van een laptoproof. Het slachtoffer fietste met de laptoptas over zijn schouder terwijl twee mannen op een bromfiets de tas van zijn schouder trokken.

Een van de daders was opvallend gekleed in een rode trainingsbroek. De twee overvallers hebben een leeftijd die ligt tussen de 16 en 20 jaar en hebben een donkere huidskleur.

Rond vijf uur dinsdagmiddag werd op de Nieuwegracht een 46-jarige vrouw uit Maastricht van haar Laptop beroofd. Het slachtoffer liep over de Nieuwegracht. De daders hadden dezelfde werkwijze als hiervoor omschreven. Na de beroving reden de twee mannen meet een bromscooter weg in de richting van het Chatharijneconvent.

Man loopt tegen bus op
Utrecht - Een 32-jarige Utrecht raakte gisterochtend om kwart over acht gewond toen hij op het Smakkelaarsveld tegen een bus van het Gemeentelijk Vervoersbedrijf opliep.

Het slachtoffer stak de rijbaan van de Catharijnesingel over en liep volgens zijn verklaring door rood. Hij werd gegrepen door de bus en is met inwendig letsel opgenomen in het Utrechts Medisch Centrum.

Rijbewijs nog niet ingeleverd
Utrecht - Een 32-jarige man uit Utrecht werd vannacht om tien over half vier op de Marnixlaan in zijn auto aangehouden omdat hij teveel had gedronken. Blij controle bleek de man een promillage te hebben van 0,8.

Bij nadere controle bleek dat de man zijn rijbewijs had moeten inleveren omdat dit reeds was gevorderd vanwege het rijden onder invloed. Hij krijgt wederom een proces-verbaal.

Deel: ' Politiebericht Utrecht-Stad '