Politie Regio Utrecht
Persberichten
Cluster Stad-Utrecht (districten Paardenveld, Marco Polo, Utrecht-Noord en Tolsteeg)

Vrijdag 28 januari 2000, 09.30 uur

Drie keer is scheepsrecht
Utrecht - Vrijdag 28 jaunari omstreeks 1.54 uur kreeg de politie een melding van een bedrijfsinbraak aan de Atoomweg in Utrecht. Door de beveiliging was gezien dat een donkere auto met daarin drie mannen was weggereden.

Vier minuten laten komt er bij de politie wederom een inbraak melding binnen, nu vanaf de Computerweg in Maarssen. Ook hier had de beveiliging een donkere auto met daarin drie mannen zien wegrijden. Bij dit bedrijf hadden de daders enkele computers ontvreemd.

Rond 2.40 uur komt er bij een particuliere beveiligingscentrale een inbraakmelding binnen van een bedrijf op de Vrieslantlaan in Utrecht. Door de bedrijfsbeveiliging worden drie mannen gezien op het terrein van het bedrijf. Door snel reageren van de politie konden de drie mannen nog op het terrein worden aangehouden.

Na onderzoek bleken de drie ook verantwoordelijk voor de hierboven genoemde bedrijfsinbraken. Het betreft een 20-jarige en twee 25-jarige mannen uit Utrecht.

Kraker aangehouden
Utrecht - In het voor nieuwbouw bestemde gebied Leidsche Rijn werd op 22 januari op Enghlaan, een voor sloop gereedstaande woning gekraakt.

Een 32-jarige man uit Amsterdam had bezit genomen van de woning en wenste deze niet te verlaten. Op last van de Officier van Justitie moest de woning ontruimd worden. Op 27 januari rond vier uurin de misddag heeft de politie een start gemaakt met de ontruiming. De 32-jarige kraker wilde alleen de woning verlaten als hij voor het oog van de inmiddels gearriveerde pers zou worden aangehouden. De politie heeft de man aangehouden en overgebracht naar het bureau.

Man loopt steekwond op na onenigheid op straat
Utrecht - In de vroege ochtend van vrijdag 28 januari krijgt de politie de melding binnen dat er in de Hamburgerstraat in Utrecht een gewonde man op straat zou liggen.

Ter plaatse trof de politie een 36-jarige man uit Driebergen-Rijsenburg aan. Door nog onbekende oorzaak had het slachtoffer onenigheid gekregen met een onbekende man. Hierbij onstond een worsteling en werd de 36-jarige man in de zijkant van zijn lichaam gestoken.

Het slachtoffer is overgebracht naar het Universitair Medisch Centrum in Utrecht. Uit onderzoek bleken gelukkig geen vitale delen geraakt te zijn.

Deel: ' Politiebericht Utrecht-Stad '