Politie Regio Utrecht
Persberichten
Cluster Stad-Utrecht (districten Paardenveld, Marco Polo, Utrecht-Noord en Tolsteeg)

Zaterdag 19 febrauri 2000, 15.30 uur

Gewapende overval
Utrecht - Een onbekende blanke man heeft vanmorgen rond half tien een overval gepleegd op een tabakswinkel aan de Amsterdamsestraat- weg. Hij maakte een geldbedrag, kras- en staatsloten buit.

De man kwam de winkel binnen en bedreigde met een op een vuurwapen gelijkend voorwerp de 50-jarige eigenaresse en eiste geld. De vrouw rende in paniek de winkel uit zonder geld af te geven en riep op straat vervolgens om hulp.

De overvaller verliet daarop de winkel met een tas en liep de Bethlehemweg in. Daar stapte hij in een blauwe Opel Corsa en reed weg in de richting van Oudenoord. Ongeveer rond half elf werd deze auto verlaten aangetroffen op de Cornetstraat. Uit onderzoek bleek dat de auto was gestolen vanaf de Parnassusdreef.

Het signalement luidt: blanke man, ongeveer 1.85 m., bril, vermoedelijk een baardje, kort donkerblond haar, smal ingevallen gelaat. De man droeg een jas en had met de capuchon zijn hoofd gedeeltelijk bedekt. De politie wil graag in kontakt komen met mogelijke getuigen die iets kunnen vertellen over de overval of mogelijk de man hebben gezien in combinatie met de blauwe Opel Corsa. Zij kunnen bellen naar de politie, telefoon 030-239 7111.

Zaterdag 19 februari 2000, 11.00 uur

Brand in woning
Utrecht - Waarschijnlijk door broei in de aarde van hennepplanten is brand ontstaan in een slaapkamer van een woning aan de St. Josephlaan. De brand ontstond vrijdagmiddag 18 februari omstreeks half vier. De brandweer had snel de brand onder controle. Er raakte niemand gewond. Het interieur van de slaapkamer waar de hennep- kwekerij stond, raakte behoorlijk beschadigd. De 45 half volwassen hennepplanten waren ook verbrand. De eigenaar en bewoner van het pand, een 33-jarige Utrechter, had geknoeid aan de elektriciteits- en de gasmeter. Personeel van het energiebedrijf repareerde de meters.

Snelheidscontroles
Utrecht - Vrijdagavond 18 februari zijn op de W.A. Vultostraat, de Cartesiusweg, de Rijnkade en de Eykmanlaan snelheidscontroles gehouden. 230 bestuurders kregen een bekeuring. Er passeerden 1424 bestuurders de controleposten. De snelste bestuurder reed 83 km/u. en dat was op de W.A. Vultostraat.

Twee mannen aangehouden voor mishandeling
Utrecht - Twee mannen van 50 en 32 jaar uit Utrecht zijn afgelopen nacht aangehouden op verdenking van mishandeling. Deze vond plaats in een horecagelegenheid aan de Laan van Nieuwe Guinea. Van een 44-jarige man uit Maarssen werd een tand uit zijn mond geslagen. Na onderzoek werd op last van de hulpofficier de 50-jarige man weer in vrijheid gesteld. De 32-jarige werd wel voor nader verhoor en onderzoek ingesloten. Ook hij verkeerde onder invloed van drank.

Gestolen auto in brand
Utrecht - Afgelopen nacht rond twee uur brak brand uit in een geparkeerde auto aan de Wittevrouwenkade. Er werd niemand meer bij of in het voertuig aangetroffen. De brandweer bluste het vuur. Van het pand waarlangs de auto stond, sneuvelde een aantal ruiten en was er sprake van lichte rookschade. Na onderzoek bleek dat de auto op 12 februari was gestolen in Utrecht.

Deel: ' Politiebericht Utrecht-Stad '