Politie Regio Utrecht Persberichten Cluster Stad-Utrecht (districten Paardenveld, Marco Polo, Utrecht-Noord en Tolsteeg)

Maandag 3 april 2000, 11.00 uur

Motordieven aangehouden
Utrecht - Dankzij oplettende getuigen heeft de politie zondagavond in de J.J.A. Goeveneurstraat twee Utrechters, 21 en 35 jaar oud, aangehouden die in het bezit waren van een gestolen motor.
Omstreeks kwart over tien kreeg de politie meldingen dat de twee mannen in die straat bij woningen aanbelden en een motor te koop aanboden. Bewoners vertrouwden het niet en waarschuwden de politie. Na controle bleek de motor in de nacht van zaterdag op zondag te zijn gestolen in Bunnik. De recherche onderzoekt de betrokkenheid van de Utrechters bij deze diefstal. Zij zijn ingesloten.

Vijf arrestaties na vechtpartij
Utrecht - De politie heeft vanochtend in de Korte Jansstraat vijf personen, drie mannen en twee vrouwen, aangehouden op grond van openlijke geweldpleging.

Omstreeks half vijf was er tussen bezoekers in een broodjeszaak een vechtpartij uitgebroken. Om nog onduidelijke reden brak er ruzie uit en werden over en weer rake klappen uitgedeeld. Eén bezoeker begon met een hockeystick te slaan en anderen gooiden met het meubilair. Toen de politie ter plaatse kwam was de vechtpartij naar buiten verplaatst. Alle vechtjassen zijn aangehouden. Het betreft drie mannen 20, 48 en 49 jaar en twee vrouwen van 19 en 40 jaar oud. Allen Utrechters. De twee vrouwen moesten eerst in het ziekenhuis aan kneuzingen worden behandeld. De recherche stelt een onderzoek in.

Gewapende overval
Utrecht - Zondagavond vond er omstreeks elf uur een gewapende overval plaats op een medewerker van een snackbar aan de Makassarstraat.
Toen de 55-jarige medewerker de zaak wilde sluiten stonden er plotseling twee mannen voor de deur. De medewerker werd bedreigd met een vuurwapen en er werd geld geëist. De medewerker begon onmiddellijk te schreeuwen en gooide keukengereedschap door de zaak. Kennelijk geschrokken van het vele kabaal dat de medewerker maakte, gingen de overvallers er zonder buit vandoor.

Deel: ' Politiebericht Utrecht-Stad '