Politie Regio Utrecht
Cluster West-Utrecht (districten Lekstroom, Rijn & IJssel en Vecht & Venen)
Zaterdag 15 januari 1999 12.00 uur.

Brand in woning
Breukelen - Op zaterdag 15 januari, omstreeks half vijf in de ochtend, ontstond brand in een keuken van een woning aan de Schepersweg. De 20 jarige bewoner had olie in de keuken op het fornuis gezet om patat te bakken maar was in slaap gevallen. De olie was vervolgens gaan koken en in brand geraakt. Het fornuis en de afzuigkap raakten hierdoor ook in brand.

Bij aankomst van brandweer en politie bleken de bewoner en zijn hond al buiten in veiligheid te zijn. De bewoner was wakker geworden en had de buren gewaarschuwd. Een buurman had nog geprobeerd met een poederblusser het vuur te blussen maar dit was niet gelukt. Door de brandweer werd de brand vervolgens geblust. Door de brand liep de keuken aanzienlijke schade op.

Autobrand op rijksweg A 2
Loenen -Op zaterdag 15 januari reed een 23 jarige inwoner van Breukelen met zijn auto, omstreeks kwart over zes in de ochtend, over de rijksweg A 2. Toen hij t.h.v. de afslag Vinkeveen reed, liep de motor van zijn auto vast en moest de bestuurder de auto op de vluchtstrook parkeren. Terwijl de betuurder de ANWB belde, vatte de motor vlam. De bestuurder verliet hierop zijn voertuig en kon zich in veiligheid brengen.

De brandweer van Abcoude kwam ter plaatse en bluste het voertuig. De voorzijde van de auto brandde geheel uit en de auto moest worden weggetakeld.

Deel: ' Politiebericht Utrecht-West '