Politie Regio Utrecht
Cluster West-Utrecht (districten Lekstroom, Rijn en IJssel en Vecht & Venen)

Woensdag 9 februari 2000, 09.30 uur

Motorrijder onderuit op A27
Houten - Dinsdagmorgen omstreeks kwart over zes, reed een 22-jarige motorrijdster op de A27 in de richting van Breda.

De vrouw zag te laat de afslag richting Arnhem. Hierdoor veranderde zij op het laatste moment van koers, waardoor zij over het verdrijvingsvlak kwam te rijden.

Uiteindelijk lukte het de vrouw niet meer om volledig op de rijbaan terug te komen. Aan het eind van het verdrijvingsvlak reed zij tegen een verkeersbord aan.

Het slachtoffer is met onbekende verwondingen overgebracht naar het Universiteits Medisch Centrum in Utrecht.

Snelheidscontrole
Woerden - Dinsdag 8 februari heeft de politie van district Rijn & IJssel een snelheidscontrole gehouden in Woerden.

Vanaf elf uur in de morgen tot half één in de middag, werd op de Hollandbaan gecontroleerd. In totaal passeerden 726 voertuigen de controle. Hiervan kregen 83 bestuurders een proces-verbaal voor te hard rijden. de hoogst gemeten snelheid bedroeg 90 km/u op een weg waar maximaal 50 km/u gereden mag worden.

Vrouw raakt macht over het stuur kwijt
Maarssen - Dinsdagmiddag om half drie, reed een 31-jarige vrouw uit Utrecht met haar auto over de Zuilense Ring in de richting van Maarssen.

Waarschijnlijk door aquaplannen raakte de vrouw de macht over het stuur kwijt. Hierdoor schoot de auto over de linkerrijbaan, draaide een keer om haar as en kwam in de bossages van de middenberm terecht. Doordat de auto nog steeds niet onder controle was, werd ook een lantarenpaal geraakt, waardoor de auto op de linkerzijde kantelde om vervolgens tegen het verkeer in op de wielen tot stilstand te komen.

Het 31-jarige slachtoffer kwam met de schrik vrij en heeft alleen wat blauwe plekken en stevige hoofdpijn.

Snelheidscontrole N201
Vinkeveen - Op dinsdag 8 februari werden tijdens een snelheidscontrole op de N201, ter hoogte van Vinkeveen, 1962 voertuigen gecontroleerd.

Op het traject geldt een tijdelijke snelheidsbeperking in verband met werkzaamheden aan de weg. De maximale toegestane snelheid bedraagt 50km/u.

Tijdens de controle kregen 670 bestuurders een proces-verbaal voor het overtreden van de snelheid. Van één bestuurder werd een snelheid gemeten van 112 km/u.

Tas gestolen, daders aangehouden
Woerden - In de vroegemorgen van woensdag 9 februari kreeg de politie de melding dat er een tas was gestolen bij een horecagelegenheid in Woerden.

Op weg naar de lokatie zag de politie aan de hand van het opgegeven signalement, twee mannen lopen. Bij het zien van de politie probeerde de mannen weg te komen. De politie heeft beide mannen kunnen aanhouden. Het betreft een 19-jarige en een 23-jarige man uit woerden.

Deel: ' Politiebericht Utrecht-West '